اهواز-ایرنا- ائمه جمعه استان خوزستان در خطبه های نماز جمعه شهرهای خود بر ضرورت توجه جدی به كالاهای داخلی تاكید كردند.

امام جمعه دزفول گفت:دولت با نظارت و كنترل دقیق بر تولید كالای ایرانی ،اعتماد مردم را به استفاده از كالای تولید داخل جلب كند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود:دولت باید موانع تولید داخلی را در سطوح مختلف مدیریتی رفع كند و از قاچاق گسترده كالا جلوگیری به عمل آورد.
وی به آمار بالای قاچاق در كشور اشاره كرد و گفت:قاچاق كالاهایی كه نمونه داخلی دارند ظلم در حق تولیدكنندگان داخلی است و موجب تعطیل شدن كارخانه های كشور می شوند.
امام جمعه دزفول همچنین بر نظارت بر واردات كالا به كشور نیز تاكید كرد و گفت:واردات كالا نیز باید مدیریت شود و با نظارت كامل و دقیق استاندارد و دیگر موسسات نظارتی اعتماد مردم به استفاده از كالای ایرانی را جلب كند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اضافه كرد:مسئولان نیز باید نمادسازی كنند و از كالای ایرانی در محل كار استفاده كنند و سوار خودروی ساخت ایرانی شوند.
امام جمعه دزفول همچنین به موفقیت جوانان دزفولی در تاسیس شركت تولیدی شارژر و تلفن همراه و تبلت اشاره كرد وگفت:این اقدام جوانان دزفولی لبیك به رهبری در تحقق تولید داخلی است.
وی همچنین نسبت به سگ گردانی و استفاده از قلیان در پارك دولت و دیگر فضاهای گردشگری دزفول هشدار داد و گفت:مشاهده چنین صحنه هایی در دزفول شایسته نیست و باید با عوامل آن برخورد شود.


***تفرقه و فتنه های قومی جدیدی در خوزستان كلید خورده است
امام جمعه موقت خرمشهر با اشاره به نوع جدید فتنه و تفرقه قومی در خوزستان گفت: دشمن از طریق شبكه های ماهواره ای چون شبكه العربیه عربستان در حال ایجاد فتنه است و ما وظیفه داریم با شمشیر قرآن و وحدت در مقابل آن ایستادگی كنیم.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدجواد عادلپور در خطبه های این هفته نماز جمعه خرمشهر در مسجد جامع این شهر با بیان اینكه باید نسبت به كالای ایرانی تعصب داشته باشیم اظهار داشت: وظیفه مردم حفظ كالای ایرانی، وظیفه تولیدكنندگان بالابردن كیفیت تولید داخلی و وظیفه دولت جلوگیری از قاچاق و خرید كالاهای بزرگ ایرانی است .
وی شعار حمایت از كالای ایرانی را همان مبارزه اراده عنوان كرد و ادامه داد : با خرید كالای ایرانی از كارگران ، خانواده و اشتغال ایرانی ها حمایت كنیم.
حجت الاسلام عادلپور افزود: تمامی كشورهایی كه امروز به قدرت رسیدند در گذشته نسبت به كالاهایشان تعصب داشتند.

***25 درصد واردات كشور قاچاق است
آبادان- ایرنا- امام جمعه آبادان گفت: 25 درصد واردات كشور قاچاق است و حمایت از كالای ایرانی از قاچاق كالای مصرفی جلوگیری می كند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیم پور در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در مصلای آبادان با بیان اینكه دولت و مجلس باید نسبت به مسئله كالای قاچاق چاره اندیشی كنند اظهار داشت: با واردات كالا معادل بیش از 750 هزارمیلیارد ریال ارز از كشور خارج می شود.
وی در بخش دیگری از خطبه ها به مسئله هسته ای اشاره كرد و گفت: یكی از راههای خدمت به كشور استفاده از فناوری هسته ای است.
امام جمعه آبادان با اشاره به اینكه آمریكایی ها تلاش می كنند كه ما را از فناوری هسته ای عقب نگه دارند گفت: امسال با توجه به نزولات كم آسمانی در تابستان با كمبود آب مواجه هستیم بنابر این استفاده از فناوری هسته ای در تولید برق، امور پزشكی و بخش صنعت بسیار مهم و ضروری است .
حجت الاسلام ابراهیم پور گفت: آمریكایی ها تمام موانع خود را برای جلوگیری از پیشرفت فناوری هسته ای به كار برده اند و نمونه آن به دنبال فشارها از طریق مذاكرات برجام یك و دو و سه هستند.

*** امام جمعه موقت اندیمشك:تولید كنندگان داخلی جنس باكیفیت تولید كنند
اندیمشك-ایرنا- امام جمعه موقت اندیمشك گفت:در راستای تحقق شعار سال و جلب رضایت مردم ، تولید كنندگان داخلی باید جنس با كیفیت تولید كنند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام كرمعلی شیرمهد در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشك با تاكید بر لزوم افزایش سطح كیفی تولیدات گفت:یكی از مهمترین راههای افزایش رضایت عمومی از تولیدات داخلی ، ارتقا كیفیت كالاهای تولیدی داخلی است.
وی اظهار كرد:هر كس كه دلسوز نظام و انقلاب اسلامی است به نحو شایسته باید در این زمینه تلاش مضاعف كند.
وی گفت:مردم باید با خرید كالای ایرانی علاوه بر كمك به اقتصاد كشور ، از كارگران و اقشار مختلف مرتبط و شاغل در بخش تولید حمایت كنند.
وی بر اجرای كار فرهنگی موثر برای جلب اعتماد مردم برای استفاده از كالای ایرانی و معرفی ویژگی های شاخص كالای تولید داخل ، تاكید كرد.
امام جمعه موقت اندیمشك افزود:در طول سال های متمادی دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی از بعد اقتصادی و روش های مختلف وارد عمل شده اند كه آگاهی و هوشیاری مردم مانع اصلی بوده و در این برهه نیز مردم با تلاش برای حمایت از كالای ایرانی می توانند گامی بزرگ در موضوع اقتصاد كشور بردارند.
وی در بخش دیگری با تاكید بر لزوم حمایت از جوانان نخبه و ارتقا سطح علمی كشور افزود:از جوانان توانمند، متعهد، با انگیزه و نخبه علمی باید حمایت بیشتر و بهتر شود.
حجت الاسلام شیرمهد با تشریح وضعیت منطقه و تلاش استكبار برای تاراج ثروت كشورهای مختلف گفت:استكبار در هر كشوری حضور یابد ثروت و داشته های آنها را به تاراج می برد.
وی اظهار كرد: در بحث مذاكرات باید این خوی و منش استكبار و آمریكا مد نظر قرار گیرد زیرا آنها سیری ناپذیرند و همه را برده خود می دانند.

***اقدام اخیر مسئولان در مقابل آشوبگران بسیار هوشیارانه بود
بندرماهشهر-ایرنا- امام جمعه بندرماهشهر گفت: این مسئله تنها مسئولیت مسئولین امنیتی نیست،همه باید مقابل این اقدامات و اهداف پلید دشمن ایستادگی كنیم تا آنها متوجه شوند مردم با بصیرتی داریم.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار كرد: عده ای دنبال بهانه هستند و به دنبال اهداف خود هستند، افرادی كه وارد این جریانات می شوند تعدادی از جوانان خام هستند و فریب اهداف شوم عده ای خاص را می خورند.
وی ادامه داد: از دستگاه قضایی تقاضا داریم در برخورد با برخی از عاملان این جریانات برخورد پدرانه شود چرا كه این افراد اغفال شده اند اما با عاملان اصلی كه طبق یك برنامه ریزی خاص مدیریت شده از خارج از كشور پیش می روند باید برخورد قاطعی شود.
امام جمعه بندرماهشهر با تاكید بر همت مضاعف مسئولان برای رفع مشكلات اقتصادی مردم خاطرنشان كرد: ممكن است این گونه تحركات در جامعه ادامه داشته باشد اما به حتم دوباره با اقتدار مسئولان امنیتی رو به رو خواهند شد. وی گفت: ایران اسلامی همانند سایر كشورها نیست، اینجا بصیرت و اقتدار ولایت فقیه حاكم است، اما انتظار می رود مسئولان هم برای رفع مشكلات مردم از جمله اشتغال و مسائل اقتصادی همت مضاعفی داشته باشند و رضایت هم وطنان را بیش از پیش كسب كنند.
وی در پایان با اشاره به واكنش مقام معظم رهبری در رابطه با موضع اخیر ولیعهد عربستان عنوان كرد: ولیعهد عربستان در رابطه با به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل طی نامه ای در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه رئیس دفتر حماس، می فرمایند ما در كنارتان هستیم و اگر راه نجاتی برای ملت فلسطین وجود دارد آن راه مبارزه است، قطعا تنها امیدی كه برای مقابله با استكبار در منطقه وجود دارد محور مقاومت است .

***گتوند از حداقل خدمات درمانی برخوردار است
گتوند - ایرنا - امام جمعه گتوند با اشاره به مشكلات بیمارستان 32 تختخوابی كارون این شهرستان گفت:مردم این شهرستان با وجود بیمارستان از حداقل خدمات درمانی بهره مند هستند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی در خطبه های نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان و محرومیت مردم این شهرستان از خدمات بهداشت و درمان گفت:ارتقاء سطح خدمات بیمارستان 32 تختخوابی كارون از سطح یك به سطح 2 حداقل مطالبه مردم شهرستان گتوند است، كه باید از سوی مسئولین ذیربط با جدیت پیگیری شود.
حجت الاسلام شاه آبادی در ادامه گفت:در حوزه سلامت تلاش های جدی مجموعه نیروهایبهداشت و درمان قابل تقدیر است و قطعا یكی از بركات نظام مقدس اسلامی گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر كشور خصوصا در مناطق محروم می باشد.
وی اضافه كرد:درمناطق محروم شهرستان گتوند در حوزه سلامت و بهداشت مشكلات زیادی وجود دارد كه باید با جدیت به این مشكلات رسیدگی شود.
امام جمعه گتوند در ادامه با اشاره به بیستم فروردین ماه روز ملی فناوری هسته ای یاد و خاطره شهدای هسته ای را گرامی داشت و گفت: جوانان و دانشمندان هسته ای در راستای اعتلای فناوری هسته ای به شهادت رسیدند،كه این نشانه عزم جدی جوانان و توانمندی ما در رسیدگی به فناوری هسته ای، و ضعف استكبار است كه دانشمندان كشورمان را ترور می كند.
حجت الاسلام شاه آبادی افزود: در جریان برجام انسجام ملی وجود دارد و باید به زیاده خواهی استكبار خصوصا ترامپ باید پاسخ جدی داد و تهدید به خروج برجام به عنوان حربه ای از فشارها برای موقعیت های برجام 2 و 3 است، كه باید مراقبت شود.
وی افزود:متاسفانه در مناطق روستایی محرومیت هایی داریم كه در شان و منزلت این مردم نیست، بنیاد و مسكن همت و تلاش بیشتری در این مناطق بویژه در بخش عقیلی و در منطقه كیارس در بخش مركزی داشته باشد و به مشكلات این روستاها رسیدگی كند.
امام جمعه گتوند در پایان با اشاره به افتتاح استخر و عدم بهره برداری از آن انتقاد كرد و گفت: استخر یكی از نیازهای شهرستان است و متاسفانه علی رغم تاكید زیاد هیچ اقدامی در راه اندازی آن صورت نگرفته و این موضوع نیازمند همراهی مردمی و همكاری و تعامل مسئولین با معارضین است.
7278/7100/7282/9858/7467