اراك - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مركزی و امام جمعه اراك گفت: حفظ و اقتدار منافع ملی در گرو حمایت از كالای ایرانی است كه همه آحاد مردم و مسئولان در تحقق این امر، وظیفه سنگینی دارند.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراك افزود: دستگاه های متولی باید با اقتدار از ورود كالای قاچاق پیشگیری و مسئولان نیز با تدبیر از واردات كالاهای غیرضروری جلوگیری كنند.
وی اظهار كرد: مدیران واحدهای تولیدی و كارگران با تولید كالاهای با كیفیت و افزایش خدمات پس از فروش به حمایت از كالای های ایرانی بپردازند.
خطیب جمعه اراك بیان كرد: كشورهای هند و چین با بهره گیری از كارگر ارزان قیمت، بازار فروش را در دست گرفته اند و به اقتصاد كشورهای مختلف ورود كرده اند.
وی گفت: مهارت آموزی و همگام شدن فعالان عرصه تولید به ویژه كارگران با فناوری های نوین به رونق تولید كمك می كند بنابراین باید برای رقابت پذیری محصولات تولیدی، از آخرین دانش روز بهره مند شد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: ظرفیت های مناسبی در بخش های مختلف به ویژه نیروی انسانی در كشور وجود دارد بنابراین باید از این پتانسیل در جهت تولید و روزآمدی تولید استفاده كرد.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی گفت: حمایت بانك ها از صنایع مولد به رونق تولید كمك شایانی می كند و ارمغان آن، شكوفایی كشور است.
آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری 20 فروردین روز ملی فناوری صلح آمیز هسته ای افزود: با تلاش دانشمندان ایرانی كشور به موفقیت های چشمگیری در عرصه فعالیت های صلح آمیز هسته ای دست یافت.
وی اظهار كرد: دانشگاهیان و دانشمندان ایرانی می توانند در صنایع نانو، ساخت ربات، موتور های محرك و تجهیزات پزشكی در جهان سرآمد باشند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: رژیم صهیونیستی با شهادت 16 فلسطینی و مجروح كردن یك هزار و 500 نفر بار دیگر دشمنی خود را با مردم مظلوم بیت المقدس نشان داد.
نماز عبادی سیاسی روز جمعه در 33 نقطه استان مركزی برگزار می شود.
6991/3075