شیراز - ایرنا- - رئیس اداره اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی آموزش ‌و ‌پرورش فارس عنوان كرد: تنبیه بدنی دانش‌ آموز دارابی كه 15فروردین گزارش شده بود، درحال پیگیری است.

به گزارش دریافتی یكشنبه ایرنا، حمیدرضا شعبانی افزود: این دانش‌آموز در مقطع هشتم دبیرستان متوسطه اول پسرانه شهید خایفی شهر داراب تنبیه بدنی شد كه بلافاصله تیمی متشكل از چند كارشناس اداره آموزش‌ و پرورش داراب در مدرسه یادشده حاضر شد و این موضوع را پیگیری كرد.
وی بیان داشت: آثار كبودی بر روی بدن این دانش ‌آموز صحت موضوع را تأیید كرده است.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه ممنوعیت تنبیه بدنی دانش‌آموزان در بخشنامه‌های مختلف به اطلاع همكاران فرهنگی رسانده شده است، اضافه كرد: صیانت از حریم همكاران فرهنگی وظیفه ذاتی ماست اما هرگونه تنبیه، خط قرمز آموزش و پرورش است.
شعبانی بیان كرد: همكار فرهنگی خاطی از انجام این عمل ابراز پشیمانی كرده و علت آن را ناتوانی در كنترل خشم در برابر بی‌انضباطی، شلوغ ‌كاری و سروصدای دانش آموزان عنوان كرده است.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و ‌پرورش فارس گفت: هرچند اقداماتی را خانواده همكار ما برای دلجویی از اولیا و دانش‌آموز مضروب انجام داده و می دهد اما تنبیه بدنی تخلف محسوب می‌شود و این موضوع از طریق مراجع ذی‌صلاح در این سازمان پیگیری خواهد شد.
وی همچنین ضمن ابراز تأسف از وقوع چنین حادثه‌ ای در این شهرستان بیان كرد: هتك حرمت به ساحت معلم و دانش‌آموز هرچند اندك، موضوعی بسیار مهم و قابل پیگیری است.
شهرستان داراب در 225 كیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
7375 /1876