خرم آباد - ايرنا - رئيس سازمان جهادكشاورزي لرستان گفت: 45مركز خريد در سالجاري براي دريافت محصولات مازاد بر نياز كشاورزان در اين استان داير شده است.

به گزارش ايرنا عبدالرضا بازدار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد:در 250هزار هكتار از اراضي استان گندم آبي و ديم و در 2 هزار هكتار نيز دانه روغني كلزا كشت شده است.
به گفته وي پراكنش مراكز خريد در سطح استان به نسبت سطح زير كشت و ميزان گندم توليدي خواهد بود به طوري كه كشاورزان با طي كمترين مسافت و كمترين زمان ممكن محصول توليدي خود را تحويل مراكز خريد گندم و كلزا دهند.
بازدار با اشاره به اينكه قيمت خريد تضميني گندم تاكنون توسط شوراي اقتصاد اعلام نشده است افزود: گندم كشاورزان استان به صورت علي الحساب و با نرخ تضميني سال گذشته خريداري و با اعلام نرخ خريد تضميني در سال 97 مابه التفاوت پرداخت خواهد شد.
به گفته وي هم اكنون 800 هزار تن گندم در سيلوي مكانيزه اين استان ذخيره شده است.
‌800هزار هكتار زمين زراعي در استان وجود دارد كه 42هزار هكتار از اين ميزان به سيستم نوين آبياري مجهز شده و همچنين 185 هزار هكتار از زمين هاي زراعي استان آبي مي باشد.
سالانه 110 هزار هكتار از اراضي به كشت جو و 197 هزار هكتار زير كشت گندم مي رود كه 95 درصد توليد گندم لرستان به صورت مكانيزه كاشته مي شود.
3210/6060