اهواز - ایرنا - رییس ستاد اقامه نماز خوزستان از كم توجهی برخی اداره ها و دستگاه های دولتی این استان در برپایی نماز انتقاد كرد و از مدیران خواست در اقامه نماز جماعت در فضای اداری پیشتاز باشند.

به گزارش ایرنا سیدموسی بلادیان روز چهارشنبه در نشست دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه های دولتی و عمومی خوزستان در سرسرای اداری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهواز با بیان اینكه دعوت به نماز ، ترویج یك معروف است افزود: برپاكنندگان نماز نه با زبان ، بلكه با رفتار و كردار خود دیگران را به اقامه نماز تشویق و ترغیب كنند.
وی فعالیت پارسال دبیران اقامه نماز اداره ها و دستگاه های دولتی را در ترویج نماز در خوزستان
قابل قبول دانست و گفت:مساجد و نمازخانه های برخی اداره ها در موقع اذان خلوت است كه این اشكال به ما برمی گردد و باید آسیب شناسی شود.
رییس ستاد اقامه نماز خوزستان بهره گیری از فضای مجازی برای ترویج نماز در جامعه و اداره های دولتی را مورد تاكید قرار داد و افزود:فضای مجازی گرچه ممكن است یك تهدید تلقی شود ولی با دانایی و سپردن این كار به افراد كاردان و دلسوز ، می توان آن را به یك فرصت برای ترویج نماز و آموزه های دینی تبدیل كرد.
بلادیان برپایی فرضیه نماز جماعت در اداره های دولتی در مدت 20دقیقه را مورد تاكید رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: برپایی نماز در این مدت لطمه ای به كار اداری وارد نمی كند.
محمد جوروند مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این نشست بر ترویج اقامه نماز در همه فضاهای اداری و غیراداری به عنوان یك معروف و فریضه الهی تاكید كرد و گفت: همه ما باید به سهم خود در ترویج فرهنگ اقامه نماز تلاش كنیم.
در این نشست به برخی كم توجهی ها از جمله شركت نكردن برخی مدیران اداره ها در نماز جماعت و برگزاری جلسات در موقع نماز كه به این فرضیه آسیب می زند مطرح شد.
به گزارش ایرنا در این نشست شاخص های ارزیابی ستاد های اقامه نماز اداره ها و دستگاه های دولتی و عمومی خوزستان نیز مرور شد.
وضعیت اقامه نماز در اداره های دولتی خوزستان بر اساس شاخص های معین به چهار رتبه شامل شایسته تقدیر ویژه ، تقدیر ، قابل قبول و غیرقابل قبول دسته بندی می شود.
6065/ 6037