سبزوار- ایرنا- بخشدار بخش ششتمد شهرستان سبزوار گفت: بر اثر بارش شدید باران طی 24 ساعت گذشته 9 منزل روستایی این بخش تخریب شد.

مجید كریمی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش شدید باران در روستای كلاته سادات بخش ششتمد و عبور سیلاب از یكی از معابر روستا منجر به تخریب هفت منزل مسكونی قدیمی شد.
وی ادامه داد: عبور سیلاب از این روستا منجر به مصدومیت یك بانوی سالمند نیز شد كه با كمك عوامل اورژانس به مراكز درمانی سبزوار منتقل شد.
بخشدار ششتمد گفت: بر اثر بارش شدید تگرگ، بخشی از جاده روستای حسین آباد دهستان شامكان و 2 منزل مسكونی این روستا نیز تخریب و 17 منزل مسكونی این روستا دچار آب گرفتگی شد كه بامداد امروز با تلاش ماموران آتش نشانی و هلال احمر این مشكل برطرف شد.
كریمی افزود: بارش باران سبب بسته شدن راههای مناطق روستایی نیز شد چنانكه هم اینك جاده ارتباطی بخش ربع شامات منطقه ششتمد به شهرستان كاشمر و منطقه كوهسرخ مسدود است.
وی ادامه داد: شب گذشته نیز راه روستایی كیذور بخش ششتمد به سبزوار مسدود شده بود كه با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.
بخشدار ششتمد با اشاره به بارش شدید تگرگ در روستاهای طرسك، تندك، مهرشانی و سنجرد گفت: مشكلات ناشی از بارندگیها و میزان خسارت وارده به روستائیان در دست پیگیری است.
محمد سیاح عطار، رئیس اداره هواشناسی شهرستان سبزوار میزان بارندگی طی 48 ساعت گذشته در این شهرستان را 15میلی متر اعلام كرد.
ششتمد در 30 كیلومتری جنوب سبزوار قرار دارد.
1922/8145/7495