سنندج - ايرنا - رئيس حوزه هنري كردستان گفت: هنرمندان با توجه به محبوبيت شان در جامعه، با زبان هنر مي توانند فرهنگ سازي و تاثير گذاري لازم را براي رفع بسياري از معضلات شهري و آسيب هاي اجتماعي داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، امين مرادي روز دوشنبه در ديدار با شهردار و اعضاي شوراي اسلامي سنندج با تاكيد بر استفاده از ظرفيت هنر و هنرمند براي كمك رفه حل مشكلات مديريت شهري اظهار كرد: ضريب نفوذ و ماندگاري زبان هنر مي تواند در رفع بسياري از آسيب هاي اجتماعي تاثير گذار باشد.
وي افزود: مسئولان بايد به كار فرهنگي اعتقاد و باور داشته باشند چون تعامل با قشر هنرمند مي تواند زمينه خدمات رساني مناسب به مردم را به نحو خوبي فراهم كند.
رئيس حوزه هنري كردستان تاكيد كرد: كردستان قطب اصلي توليد فيلم كوتاه در كشور است و مديران شهري مي توانند از اين ظرفيت در راستاي فرهنگ سازي و رفع مشكلات شهري كمك بگيرند.
مرادي با اشاره به اينكه حوزه هنري و هنرمندان آمادگي مشاركت در برنامه ها و طرح هاي شهرداري را دارند، يادآور شد: تعامل اين دو نهاد نقش بسزايي در توليد آثار فاخر و همگام كردن شهروندان با طرح هاي مديريت شهري دارد.
شهردار سنندج نيز در اين ديدار گفت: شهرداري به عنوان يك نهاد مردمي بيش از هر دستگاهي نيازمند تعامل با شهروندان بويژه هنرمندان در تمام عرصه هاي فرهنگي و هنري است.
حشمت اله صيدي با بيان اينكه بسياري از خدماتي كه شهرداري بايد براي رفع مشكلات شهر ارائه كند نيازمند تعامل و مشاركت شهروندان است، افزود: تعامل با اقشار مختلف جامعه بويژه هنرمندان بخشي از كار مديريت شهري است.
وي اظهار كرد: از طرح ها و ايده هاي هنرمندان در راستاي رفع مشكلات و آسيب هاي اجتماعي استقبال مي كنيم چون در سايه تعامل شهروندان با هنرمندان بسياري از مشكلات شهري رفع مي شود.
شهردار سنندج با بيان اينكه امسال اجراي طرح ها و برنامه هاي زيادي در بخش هاي عمراني، خدماتي و فرهنگي در اين شهر تدوين شده است، ابراز اميدوري كرد با تعامل و همكاري شهروندان و هنرمندان و اجراي مناسب اين برنامه ها بخشي از مشكلات شهر رفع و گام اساسي در راستاي توسعه همه جانبه سنندج برداشته شود.
هفته هنر انقلاب اسلامي كه به مناسبت سالگرد شهادت شهيد آويني به اين نام نامگذاري شد از 20 فروردين آغاز شده است.
شهيد آويني از مستندسازان روايت فتح بود كه مقام معظم رهبري؛ او را 'سيد اهل قلم' ناميدند.
7348/9102