بغداد- ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به عراق بر اهمیت معرفی و عرضه كالاهای فرهنگی و هنری ایران در بازارهای فرهنگی عراق تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، سیدعباس صالحی در نشستی كه عصر دوشنبه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد، با تاكید بر این مطلب گفت: اشتراكات عمیق و گسترده فرهنگی و تاریخی میان دو ملت ایران و عراق ما را ملزم به شكل گیری و برنامه ریزی و تقویت روابط همه جانبه فرهنگی می كند.
در این نشست كه عصر دوشنبه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، معاونان و كارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان و كارشناسان رایزنی فرهنگی و سفارت جمهوری اسلامی حضور داشتند.
صالحی در این نشست گفت: اشتراكات عمیق و گسترده فرهنگی و تاریخی میان دو ملت ما را ملزم می كند برای شكل گیری و تقویت روابط همه جانبه فرهنگی به شكلی پایدار و نه موقت، برنامه ریزی و تلاش كنیم.
وی گفت انتخاب عراق برای نخستین سفر خارجی وی در سمت مسوولیت وزارت ارشاد، نشانگر اهمیتی است كه برای روابط فرهنگی میان دو كشور قائل است.
صالحی ابراز امیدواری كرد از فرصت این سفر چند روزه برای ایجاد زمینه همكاری های جدید در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری به شكلی پایدار استفاده شود.
وی گفت باید این سفر را به یك برنامه فرهنگی در زمینه های مختلف سینمایی كتاب ، نشر و برگزاری نمایشگاه های مختلف هنری تبدیل كنیم و در این زمینه بویژه ایجاد فرصت برای معرفی و عرضه كالاهای فرهنگی ایران در بازار عراق بسیار مهم است.
ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این نشست با تشریح فعالیت های فرهنگی برای تقویت مناسبات با عراق، آمادگی نمایندگی های جمهوری اسلامی در همكاری نزدیك با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش زمینه های همكاری با طرف عراق اعلام كرد.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران عصر امروز دوشنبه در سفری چهار روزه وارد بغداد پایتخت عراق شد.
جابر جابری قائم مقام وزیر فرهنگ عراق در فرودگاه بغداد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال كرد.
صالحی را در این سفر چندتن از معاونان وی همراهی می كنند.
دیدار با فعالان و نخبگان فرهنگی و هنری عراق و زیارت حرمین امامین جوادین (ع)، از جمله برنامه های صالحی در نخستین روز از سفرش به این كشور است.
بازدید از موزه هنرهای معاصر وزارت فرهنگ عراق، دیدار با وزیر فرهنگ و گردشگری عراق، حضور در نشست خبری، دیدار رییس شبكه العراقیه از دیگر برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز از سفر او به عراق خواهد بود.
صالحی در راستای اعلام برنامه و رویكردهای خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاكید بر تقویت دیپلماسی فرهنگی، نخستین سفر خارجی خود را در مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عراق رقم زد.
خاورم**380**