تهران - ايرنا -دبير ستاد توسعه زيست فناوري معاونت علمي ضمن تاكيد بر اهميت صنعت توليد جلبك در كشور، از برنامه اين ستاد براي توسعه اين صنعت به كمك متخصصان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، دكترمصطفي قانعي در خصوص توسعه صنعت جلبك كشور با بيان اينكه، اين موضوع در سند ملي توسعه زيست فناوري كشور نيز عنوان شده است، افزود:در اين سند ذكر شده كه بايد براي توسعه، تجاري سازي و شناسايي انواع جلبك ها، ريزجلبك ها و محصولات دانش بنيان در حوزه زيست فناوري منابع آبي و دريايي اقدامات لازم صورت گيرد.
به گفته وي، خواص متعدد جلبك‌ها باعث شده تا حدود 40 تا 50 نوع محصول با كاربري‌هاي مختلف در زمينه توليد محصولات مختلف از جمله مواد‌غذايي، آرايشي‌- بهداشتي، دارويي و كشاورزي، تصفيه آب، تامين علوفه و مكمل غذايي دام و شيلات ساخته شود.
وي همچنين با بيان اينكه، جلبك موجودي زنده است كه به دو شكل در آب تازه و نمكي رشد مي‌كند، گفت: اين يك نوع از انواع باكتري است كه اغلب به جلبك سبز-آبي اشاره دارد. درست مانند گياهان، اين باكتري نيزمي‌تواند از نور خورشيد از طريق فرآيندي به نام فتوسنتز بهره‌مند شود.
علمي ** 1836 **1440