ايلام - ايرنا - مديركل راه و شهرسازي ايلام گفت: طراحي برج هنر ايلام به گونه اي است كه هويت ايراني ، اسلامي در مراحل مختلف آن ديده شده است.

به گزارش ايرنا، سيد كمال الدين ميرجعفريان عصر چهارشنبه در بازديد خبرنگاران از تعدادي از پروژه هاي عمراني شهر ايلام اظهار كرد: پروژه فرهنگي برج هنر ايلام متعلق به حوزه هنري استان با 24 درصد پيشرفت فيزيكي و با هشت هزار متر زيربنا در 2 فاز در حال اجراست.
وي افزود: 46 ميليارد ريال اعتبار براي مرحله نخست آن در نظر گرفته شده و برآورد اعتبار كل پروژه 220 ميليارد ريال است.
مديركل راه و شهرسازي ايلام يادآور شد: مرحله نخست اين طرح تا پايان سال جاري به اتمام مي رسد و در طراحي نماي داخلي و بيروني برج هنر از الگوهاي معماري چهار دوره هخامنشي، عيلامي، اسلامي و معاصر بهره گيري شده و هويت هاي قومي، بومي و اصيل استان در آن لحاظ شده است.
اين پروژه بزرگ فرهنگي هنري با پوشش همه هنرهاي هفتگانه داراي بخش هاي مختلفي چون سينما، سالن نمايش، نگارخانه، كتابخانه تخصصي، سالن موسيقي، كارگاه هاي آموزشي هنرهاي هفتگانه، سالن عرضه محصولات فرهنگي و هنري محلي است و پس از بهره برداري مكاني مناسب براي تجمع و حضور هنرمندان، هنردوستان و جوانان خواهد بود.

** مركز جامع آسيب ديدگان اجتماعي
ميرجعفريان تاكيد كرد: اين پروژه در زيربناي سه هزار متر مربع با سازه بتوني و در سه طبقه و پيشرفت فيزيكي 20 درصد در حال ساخت است.
وي ادامه داد: اعتبار نهايي طرح 50 ميليارد ريال است كه 25 ميليارد ريال آن از محل منابع استاني و 25 ميليارد ديگر از محل منابع شركت عمران به سازي وزارت راه و شهرسازي تامين مي شود.
وي افزود: در حال حاضر 15 ميليارد ريال وزارت راه به طور كامل پرداخت شده و 10 ميليارد ريال ديگر آن نيز در آينده نزديك تخصيص مي يابد اما هنوز اعتبارات استاني براي اين پروژه تخصيص نيافته است.
مديركل راه و شهرسازي ايلام اظهار كرد: اين طرح با هدف ساماندهي و حمايت و ارائه خدمات به زنان و دختران آسيب ديده اجتماعي، كودكان كار و تلاش در رفع معضلات اجتماعي ساخته شده و بر اساس زمان بندي مشخص ارديبهشت ماه سال اينده اين طرح به بهره برداري مي رسد.

** ساختمان امور مالياتي ايلام
وي اضافه كرد: اين طرح در زيربناي 6 هزار و 500 متر مربع با پيشرفت فيزيكي 40 درصد در حال ساخت است.
مديركل راه و شهرسازي ايلام گفت: اين بنا با تكنولوژي هاي نوين ساختمان سازي و به صورت صنعتي در 6 طبقه ساخته مي شود و 45 ميليارد ريال براي فاز اول آن برآورد هزينه شده و تا اوايل مرداد ماه امسال به اتمام مي رسد و براي كل پروژه مبلغ 210 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.

** طرح جاده دسترسي به تفرجگاه ارغوان
ميرجعفريان ياداور شد: پروژه راه سازي تعريض جاده دره ارغوان مشرف به تفرجگاه دره ارغوان است كه اين طرح به طول هشت كيلومتر در يك مرحله در دست بهسازي، تعريض و ترميم است.
وي ادامه داد: براي اين طرح نيز 70 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده و در روند اجراي اين پروژه ملاحظات و پيوست هاي زيست محيطي براي جلوگيري از تخريب و آسيب طبيعت و زيستگاه منطقه لحاظ شده است.
7172/6119