كرمان - ایرنا - نماینده معین اقتصادی قلعه گنج گفت: ایده اقتصاد مقاومتی پس از اجرای موفق در قلعه گنج در 10 نقطه دیگر كشور نیز اجرا و عملیاتی شده است .

به گزارش ایرنا، خداكرم جلالی روز پنجشنبه در نشست مشترك كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی استان كرمان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی افزود: در طرح توسعه قلعه گنج، توجه به سرمایه های انسانی، اقتصادی، فرهنگی و غیره با رعایت انسجام سازمانی مورد توجه قرار گرفته و همه در این منطقه همدل و هماهنگ كار می كنند.
وی ادامه داد: ساختارهای اجرایی در قلعه گنج به نوعی است كه مردمی بودن، آینده نگری و تداوم كارها را تضمین می كند.
وی با بیان اینكه تاكنون 144 صندوق خرد روستایی در قلعه گنج شكل گرفته است گفت: میزان پس انداز مردمی در این صندوق سه میلیارد و 620 میلیون تومان بوده و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز هم سه میلیارد تومان واریز و حمایت كرده است.
وی اظهار كرد: تاكنون هفت هزار و 927 مورد تسهیلات بانكی توسط صندوق های خرد روستایی در قلعه گنج پرداخت شده كه هفت هزار و 547 شغل ایجاد كرده است.
وی یادآور شد: تاكنون 9 میلیارد و 226 میلیون تومان تسهیلات در این منطقه پرداخت شده است.
جلالی به راه اندازی كارخانه هایی از جمله رب گوجه فرنگی و غیره در قلعه گنج اشاره و بیان كرد: نرخ بیكاری از 27 درصد به 19.5 درصد رسیده است.
وی گفت: در حوزه سلامت نیز تجهیز بیمارستان قلعه گنج، ارائه سبد حمایتی به مادران باردار و ایجاد مركز درمان بستر رمشك انجام شده است.
وی به اقدامات حوزه آموزش نیز اشاره و بیان كرد: 488 نفر در قالب رفع بیسوادی مورد آموزش قرار گرفته اند و 111 مدرسه نیز در این منطقه تجهیز شده است.
مسعود كرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه اعضای كمیسیون اقتصادی مجلس شورای بمنظور شركت در نشست مشترك با فعالان اقتصادی استان كرمان چهارشنبه شب وارد این استان شد.
این هیات اقتصادی با استقبال رسمی استاندار كرمان وارد فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی كرمان شدند.
سفر به شهرستان رفسنجان و كلنگ زنی و افتتاج چندین پروژه مهم صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، حضور در شورای اداری این شهرستان و بازدید از برخی جاذبه های گردشگری استان كرمان از جمله برنامه های این هیات اقتصادی به استان كرمان است.
كرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم پیشتر در ایام الله دهه مبارك فجر سال 96 و همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان كرمان در راس هیاتی متشكل از معاونان و مدیران كل ستادی این وزارتخانه به شهرستان بم سفر و از پروژه های منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و شركت خودرو سازی كرمان موتور بازدید كرده بود.
همچنین سال 95 نیز طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم نیز به منظور پیگیری مسائل بیمه ای، مالیاتی، بانكی و اعتباری استان به كرمان سفر و در نشست شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی از استان كرمان به عنوان الگوی موفق كشور در مشاركت مردم و بخش خصوصی یاد كرده بود.
3029/7440/ 5054