تهران - ايرنا - رئيس جامعه خيرين مدرسه ساز كشور گفت: 650 هزار خير مدرسه ساز در داخل و يك هزار نفر در خارج از كشور با اين مجمع همكاري دارند.

محمدرضا حافظي روز پنجشنبه در شانزدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز شهرستان دماوند كه با حضور مسئولان استاني و شهرستاني در سالن آمفي تئاتر فرهنگسراي كوثر برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط جامعه خيرين كشور، اظهار كرد: اين مركز 21 سال پيش فعاليت خود را در كشور آغاز كرد و ‌زمانيكه مدارس كشور چهارنوبته بود و دانش آموزان بستر مناسبي براي كسب علم و دانش نداشتند، هسته‌ مركزي جامعه خيرين مدرسه ساز پايه گذاري شد.
وي با بيان اينكه دين‌ اسلام‌ به علم ‌و ‌دانش توجه ويژه ايي دارد، افزود: ترويج علم حتي از زيارت خانه‌ خدا كه جزو واجبات است بالاتر بوده لذا نيك انديشان در اين عرصه سرمايه‌گذاري كرده و بستر پيشرفت فرزندان ايران اسلامي را فراهم مي كنند.
حافظي با اشاره به اينكه فعاليت ما نه تنها در داخل كشور بلكه در سراسر جهان درحال گسترش است، بيان كرد: 10درصد از مردم ‌ايران در سراسر جهان سكونت دارند و فرزندان آنها در برون مرزها در مدارس بيگانه مشغول به تحصيل هستند و زبان‌ مادري و مليت خود را به فراموشي مي سپارند كه جامعه‌ خيرين در سطح جهان حضور فعال داشته و خدمات رساني مي كنند.
حافظي خاطرنشان كرد: هم كنون با وجود خيرين و نيك انديشان عرصه علم و دانش، 450 شهرستان كشور داراي مجمع خيرين است و اقدامات ارزشمندي را به منثه ظهور رسانده اند.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
تهرام/7246/ 1539