تهران - ايرنا - رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با تاكيد بر اينكه ترويج مصرف كالاي ايراني نيازمند بستر فرهنگي است، گفت: نهادينه كردن فرهنگ استفاده از كالاي ايراني موجب توليد با كيفيت و افزايش مصرف محصولات داخلي مي شود.

به گزارش روز جمعه ايرنا از سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، سعيد اوحدي با اشاره به نامگذاري سال 97 از سوي رهبر معظم انقلاب با عنوان «حمايت از كالاي ايراني»، افزود: اين نامگذاري فقط رويكرد اقتصادي نيست بلكه بايد بستر فرهنگي لازم براي استفاده از كالاي ايراني نيز ايجاد شود.
وي با اشاره به رويكرد سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در اجراي طرح ها و برنامه هاي فرهنگي، اظهار داشت: اصالت فرهنگي بستري براي پيشرفت ديگر حوزه‌ها حتي حوزه‌هاي اقتصادي است.
وي با اشاره به اينكه نسبت به موضوع فرهنگ نوعي بي توجهي وجود دارد، افزود: فرهنگ بستر توسعه است و بي توجهي به فرهنگ قطعا موجب كسب موفقيت دراين مسير نمي شود.
اوحدي با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب سه شاخص براي كار فرهنگي و هنري تبيين كردند، گفت: براساس فرمايشات معظم له، كار فرهنگي بايد جهت‌دار باشد و ما بايد انتقال ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس را در اين كار مدنظر قرار دهيم.
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، يكي از آسيب‌هاي كار فرهنگي را توجه نكردن به مخاطب دانست و افزود: بايد يك ارتباطي بين سياستگذاران فرهنگي و توليدكنندگان محصول فرهنگي با مخاطب برقرار شود، اگر اين ارتباط ايجاد نشود، قطعاً موفقيتي حاصل نخواهد شد.
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه اين سازمان با داشتن بيش از 600 مركز فرهنگي، ظرفيت بسيار بالايي دارد، اظهار داشت: 35 فرهنگسرا، بيش از 370 كتابخانه، 40 سالن سينما، 10 خانه موزه از جمله خانه موزه شهيد مطهري، خانه موزه سيمين و جلال و باغ‌موزه قصر از جمله مراكز سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران است.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
تهرام/7245**1625