تهران - ايرنا -دبير ستاد توسعه مواد و ساخت پيشرفته معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از پيشنهاد و پيگيري اين ستاد به منظور بازنگري در تعرفه محصولات وارداتي داراي مشابه داخلي ساخت شركت هاي دانش بنيان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، محمود مهرداد شكريه اظهار كرد: تشويق و ترغيب اين شركت‌هاي دانش بنيان بزرگ براي انجام فعاليت هاي بيشتر با برگزاري نشست هاي تخصصي و ارتباط با انجمن هاي صنفي مربوطه در حال انجام است تا انجام فعاليت هاي تحقيق و توسعه آنها با سرعت بيشتري پيگيري شود.
وي افزود: ستاد توسعه مواد و ساخت پيشرفته معاونت علمي در حال پيگيري است تا محصولات وارداتي كه توليد داخلي دارند با نمونه هاي داخلي جايگزين شوند، همچنين پيشنهاد بازنگري در تعرفه محصولات وارداتي كه مشابه داخلي دارند مطرح شده است كه در حال پيگيري است.
شكريه، همچنين ارتقاء فناوري صنايع موجود و ايجاد صنايع جديد دانش‌بنيان را از ديگر اقدامات ستاد توسعه مواد و ساخت پيشرفته معاونت علمي اعلام كرد و افزود:در اين زمينه به شركت هاي دانش بنياني كه در اخذ تاييديه با مشكلاتي مواجه شدند در چارچوب قوانين كمك مي شود.
وي با اشاره به ترغيب هسته هاي فناور و نوآور نيز با هدف ادامه فعاليت آنان در قالب شركت هاي نوپا دانش بنيان بعنوان يكي ديگر از اقدامات ستاد توسعه مواد و ساخت پيشرفته معاونت علمي گفت: اين ستاد همچنين به شركت‌هايي كه با ظرفيت‌هاي قانون حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان آشنايي كافي ندارند اما صلاحيت دارند مشاوره مي دهد.
علمي ** 1836 **1440