تهران- ایرنا- رییس كل بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران رشد ضریب خسارت در برخی رشته های بیمه ای را ناشی از نرخگذاری غیرفنی و فقدان اعمال مدیریت ریسك در برخی شركت های بیمه دانست.

به گزارش دوشنبه بیمه مركزی، «عبدالناصر همتی» با اشاره به رشد 21 درصدی حق بیمه در سال 1396 گفت: افزایش ضریب نفوذ بیمه، گذر گردش مالی صنعت بیمه از 500 هزار میلیارد ریال، رشد مطلوب بیمه های زندگی، آتش سوزی و بدنه اتومبیل از مهم ترین دستاوردهای صنعت بیمه در سال گذشته است.
وی این سخنان را در جلسه شورای عالی بیمه بیان كرد كه عصر دیروز برگزار شده بود. در این جلسه گزارش مقدماتی عملكرد سال 1396 صنعت بیمه ارائه شد.
در این نشست، شورای عالی بیمه مقرر كرد: بیمه مركزی باید با توجه به نبود تعرفه با كسب نظر كارشناسان خبره و مدیران صنعت بیمه و سندیكای بیمه گران ایران، ضوابط مورد نظر برای كنترل ضریب خسارت در رشته های مورد نظر را به شورای عالی بیمه پیشنهاد كند.
همچنین در این جلسه، شورا تعرفه هزینه ارزیابی خسارت موضوع تبصره ماده (39) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث را به ازای هر فقره ارزیابی برای سال 1397 یك میلیون ریال تعیین كرد.
در ادامه، بنا به گزارش رییس كل بیمه مركزی، سهم شركت های بیمه مستقیم در تامین عوارض موضوع تبصره «10» قانون بودجه سال 1397 تعیین شد.
همچنین شورای عالی بیمه از بیمه مركزی خواست موضوع هزینه كرد این مبالغ در نیروی انتظامی، سازمان راهداری و اورژانس كشور و اثربخشی آن در كاهش تصادف و مرگ و میر را از طریق دیوان محاسبات كشور- به عنوان مسوول تهیه گزارش تفریغ بودجه- پیگیری كند.
به گزارش ایرنا، شورای عالی بیمه از اركان سه گانه بیمه مركزی است. نخستین جلسه شورای عالی بیمه بیست و نهم مهر 1392 تشكیل شد.
این شورا از رییس كل بیمه مركزی ایران، معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، معاون وزارت جهاد كشاورزی، رییس شركت سهامی بیمه ایران، مدیرعامل یكی از موسسه های بیمه به انتخاب سندیكای بیمه گران ایران، یك نفر كارشناس امور حقوقی به انتخاب مجمع عمومی، یك نفر كارشناس در امور بیمه به انتخاب مجمع عمومی و یك نفر مطلع در امور بیمه به انتخاب رییس اطاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تشكیل می شود.
اعضای شورای عالی بیمه برای مدت سه سال انتخاب می شوند.
ریاست شورایعالی بیمه بدون شركت در رای گیری با رییس كل بیمه مركزی ایران و در غیاب او باقائم مقام است.
نشست های شورای عالی بیمه دستكم هر ماه یك بار به دعوت رییس شورای عالی بیمه تشكیل می شود و در صورتی كه دستكم چهار نفر از
اعضا به طور كتبی تقاضای تشكیل جلسه را داشته باشند وی موظف است در یك هفته اعضای شورای عالی را برای تشكیل جلسه دعوت كند.

اقتصام*6984*1961*