یاسوج- ایرنا- مدیركل ورزش و جوانان كهگیلویه و بویراحمد گفت: 38 طرح ورزشی از محل اعتبارات وزارت نفت و با اعتبار 143 میلیارد و 635 میلیون ریال در این استان در حال اجراست.

سید محمدتقی علوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش می شود این طرح ‌ها تا پایان امسال تكمیل و افتتاح شوند.
وی با اشاره به وجود برخی كمبودها و مشكلات در حوزه ورزش كهگیلویه و بویراحمد، افزود: انتظار می رود كه خیران بومی و غیربومی حمایت بیشتری از این حوزه كنند.
مدیركل ورزش و جوانان كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: خیران می توانند در زمینه كمك به توسعه روزافزون ورزش این استان نقش مهمی ایفا كنند.
علوی عنوان كرد: خیران بومی و غیربومی تاكنون در بخش‌ های مختلف شامل مدرسه‌ سازی و مسجدسازی ورود پیدا كرده و اقدام های اساسی انجام داده‌ اند.
وی ابراز داشت: ورزش نیز همچون مدرسه و مسجد یك امر ضروری برای مردم و جامعه است.
مدیركل ورزش و جوانان كهگیلویه و بویراحمد گفت: می توان با فرهنگ‌ سازی و تبیین نقش ورزش در سلامت جامعه زمینه حضور هر چه بیشتر خیران در این حوزه را فراهم كرد.
علوی اظهار داشت: رسانه‌ های كهگیلویه و بویراحمد با اطلاع رسانی و آگاهی ‌بخشی لازم زمینه را برای مشاركت بیش از پیش خیران در حوزه ورزش استان فراهم كنند.
وی افزود: نبود حامی مالی سبب ایجاد مشكلات زیادی برای ورزشكاران كهگیلویه و بویراحمد شده است.
علوی بیان كرد: ظرفیت ‌های متعدد ورزشی كهگیلویه و بویراحمد در صورت توجه مسئولان استانی و كشوری و خیران قابل شكوفایی و مطرح شدن در سطح ملی هستند.
وی عنوان كرد: با وجود اقدام های انجام شده برای توسعه و پیشرفت ورزش كهگیلویه و بویراحمد اما هنوز مشكلات فراوانی در این حوزه وجود دارد كه كاهش آنها مستلزم توجه و حمایت ویژه است.
حدود 50 هزار ورزشكار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف در كهگیلویه و بویراحمد فعالیت می كنند.
7535/1662