بندرماهشهر-ايرنا- جمعي از شهروندان بندرماهشهر در پي انتشار خبر يك مورد كودك آزاري در شهرك طالقاني اين شهرستان ، با تجمع مقابل دادگستري خواستار برخورد جدي با كودك آزاران شدند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، در چند روز گذشته خبري از يك كودك آزاري منتشر شد كه حاكي بود سه كودك يك خانواده درمنزل مسكوني خود در شهرك طالقاني از توابع شهرستان بندرماهشهر محبوس شده و توسط والدينشان مورد آزار و اذيت و ضرب و جرح قرار گرفته اند.
تجمع كنندگان كه تعداد آنها به حدود ۳۰ نفر مي رسد با در دست داشتن دست نوشته هايي اعتراض خود را اعلام كرده و خواهان برخورد دستگاه قضايي با عاملان اين جرم مشهود و حمايت از كودكان شدند.
فرماندار بندر ماهشهر در اين رابطه به ايرنا گفت: در جريان اين كودك آزاري دستگاه قضايي با جديت و به سرعت ورود كرد و پدر خانواده در روز اول حادثه اقرار به ارتكاب جرم كرده بود، دستگير و راهي زندان شد.
محسن بيرانوند افزود: نامادري نيز كه تحت تعقيب قرار گرفته بود روز گذشته دستگير شد و در حال حاضر تحت قرار است.
وي در ادامه با بيان اينكه تحقيقات اين پرونده در حال انجام است، خاطرنشان كرد: حكم پدر خانواده در حال حاضر صادر نشده است به دليل اينكه بر اساس شواهد موجود نامادري بي تقصير نبوده تا مشخص شدن دقيق جزئيات جرم ، بررسي ها ادامه خواهد داشت.
عالي ترين نماينده دولت در شهرستان بندرماهشهر با قدرداني از حمايت شهروندان از قربانيان كودك آزاري ادامه داد: اين مسئله براي تمام افراد شهر به شدت آزار دهنده بود و افكار عمومي را جريحه دار كرد، مردم اين اطمينان را داشته باشند كه دستگاه قضايي با حساسيت كامل با مجرمان طبق قانون برخورد مي كند، چرا كه اين موضوع علاوه بر ضربه زدن به كودكان موجب ضربه زدن به روحيه مردم يك جامعه شده است.
وي در پايان با درخواست از دستگاه قضايي براي برخورد قانوني و شديد با مجرمان كودك آزار عنوان كرد: دستگاه قضايي با رويكرد حمايت از كودكان حساسيت ويژه اي براي اين مسئله قائل است، خوشبختانه با بررسي هاي انجام شده وضعيت عمومي كودكان مساعد گزارش شده است و به عمويشان كه فرد كاملا مورد اعتمادي است تحويل داده شده اند.
در همين حال دادستان عمومي و انقلاب بندر ماهشهر دستگيري نامادري كودك آزار را تاييد كرده و گفت : در روزهاي گذشته اين كودك آزاري در شهرك طالقاني بندرماهشهر به دادستاني گزارش شد كه بررسي ها بيانگر كودك آزاري توسط والدين بود.
مهدي محمدي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين موضوع به سرعت در دستور كار قرار گرفت و پدر خانواده در همان روز دستگير و راهي زندان شد و نامادري كودكان هم تحت تعقيب قرار گرفت كه روز گذشته دستگير و براي طي مراحل قانوني در اختيار مراجع ذيربط قرار گرفت.
دادستان عمومي و انقلاب بندر ماهشهر ادامه داد: پرونده در حال تكميل نهايي است و تا به حال حكمي در اين رابطه صادر نشده است.
طبق اخبار منتشره سه دختربچه حدود 12و 9 و 6ساله در منزل شخصي خانواده در حياط خانه حبس شده و توسط پدر و نامادري خود مورد آزار و اذيت و ضرب و جرح قرار مي گرفتند ، دست دختر بزرگتر به وسيله چكش شكسته شده است كه پس از اطلاع همسايه ها؛ موضوع به نيروي انتظامي و فوريت هاي پزشكي اطلاع داده شده و مورد پيگيري قرار گرفت.
اين سه دختر بچه حاصل دو ازدواج پيشين پدر خانواده هستندكه مادر دو دختر (همسر دوم )فوت شده ومادر دخترك سوم ، پيش ازاين طلاق گرفته است.
/6002/9858/7165