تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱

مشهد- ايرنا- موزه دانشگاه فردوسي مشهد، روز چهارشنبه، با هدف نمايش پيشينۀ درخشان علمي و فرهنگي و ارائه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري اين دانشگاه گشايش يافت.

رئيس مركز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسي مشهد در آيين افتتاح اين موزه، آسمان دانشگاه فردوسي را داراي كهكشاني از بزرگان و مفاخر دانست و افزود: بزرگاني چون دكتر يوسفي، دكتر فياض، استاد فاطمي، استاد واعظ زاده، استاد آشتياني، استاد مديرشانه چي و دكتر علي شريعتي در اين دانشگاه به تدريس پرداخته اند و اكنون وظيفه ماست كه اين پيشينه درخشان را به بهترين شكل به نسل بعدي معرفي كنيم.
دكتر سلمان ساكت افزود: در اين موزه سير تحول دانشگاه، چهره روسا، مفاخر و استادان تاثيرگذار، وسايل اهدايي استادان برجسته و خانواده هاي آنان، تعدادي از وسايل و اشياي قديمي دانشكده ها و واحدهاي مختلف دانشگاه، نمونه اي از مهم ترين و قديمي ترين كتابها و نشريات، بازتاب رويدادها و اخبار دانشگاه در مطبوعات و نقش دانشگاه در انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي به نمايش درآمده است.
رئيس مركز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسي مشهد از نمايش فيلم ها و نماهنگ هاي معرفي دانشگاه و مفاخر آن و همچنين برگزاري كارگاههاي آموزشي در بخش ديداري و شنيداري اين موزه خبر داد.
ساكت گفت: فضاي اختصاص داده شده به موزه دانشگاه محدود است لذا اشيا و مدارك مختصري در اين فضا به نمايش گذاشته شده كه در فواصل زماني مشخص، اين اشيا تغيير خواهد كرد.
وي ادامه داد: مخاطبان موزه دانشگاه فردوسي مشهد استادان پيشكسوت و شاغل، دانشجويان، كاركنان، دانش آموختگان و اعضاي خانواده بزرگ دانشگاه فردوسي مشهد هستند و اين مجموعه از اين پس ميزبان مهمانان داخلي و خارجي دانشگاه، مديران شهري و كشوري و همچنين گروههاي محدود دانش آموزي خواهد بود.
رئيس مركز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسي، موزه اين دانشگاه را تجليگاه تاريخ و افتخارات دانشگاه دانست و گفت: اين موزه با هدف نمايش پيشينۀ درخشان علمي و فرهنگي و ارائه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري دانشگاه ايجاد شده است.
ساكت ايجاد موزه را فرصتي مناسب براي باروري فرهنگي اعضاي خانواده بزرگ دانشگاه فردوسي مشهد خواند و گفت: موزه دانشگاه به عنوان يك مركز فرهنگي و پژوهشي به ارتقاي سطح آگاهي و دانش بازديد كنندگان ياري خواهد رساند و خدمات مختلفي به بخش هاي گوناگون دانشگاه ارائه خواهد كرد.
وي گفت: ساختمان 550 متر مربعي موزه دانشگاه فردوسي مشهد پس از تغيير كاربري از سال 1395 در اختيار مركز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه قرار گرفت كه 450 متر­ مربع آن به فضاي نمايشگاهي و 100 متر­ مربع از آن به فضاي اداري اختصاص يافته است.
1922/5132