شيراز- ايرنا- دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: اگر مردم در زمينه مبارزه با مواد مخدر مشاركت و همراهي نداشته باشند بدون ترديد نتيجه اي حاصل نخواهد شد.

به گزارش دريافتي چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس، محمدرضا ابراهيمي در نشست كميته فرهنگي و پيشگيري از مواد مخدر در شيراز افزود: مواد مخدر امروز به يك تهديد جدي براي دنيا و كشور تبديل شده و بي تفاوتي و بي مسئوليتي نسبت به امر مبارزه با مواد مخدر باعث افزايش و گسترش آسيب هاي اجتماعي خواهد شد.
وي، اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر را ضرورتي اجتناب ناپذير دانست و گفت: با آگاهي بخشي و آموزش همگاني بايد تمام ظرفيت ها، دستگاه ها و لايه هاي مختلف اجتماعي را متوجه اين تهديد بزرگ و لزوم مقابله با آن كنيم.
ابراهيمي، مبارزه با مواد مخدر را مسئوليتي همگاني برشمرد و اظهار داشت: نبايد به مواد مخدر اينگونه نگاه ‏كنيم كه فقط فرد مصرف كننده آن متضرر مي شود چرا كه چنين رفتاري باعث مي شود افراد احساس كنند ورود به اين موضوع تنها ‏وظيفه دولت است در حالي كه اين امر يك مساله اجتماعي است و ‏تبعات آن دامن فرد و اجتماع را مي گيرد.
ابراهيمي ادامه داد: در كنار مردم، مسئولان نيز بايد نسبت به پديده شوم مواد مخدر و آسيب هاي ناشي از آن آگاه باشند و زمينه را براي مشاركت هر چه بيشتر مردم در امر اجتماعي ‏كردن مبارزه با اين پديده شوم فراهم كنند.
وي، بر ضرورت آگاه سازي جامعه نسبت به عوارض و آسيب هاي شديد و جبران ناپذير مواد مخدر به ويژه روان گردان ها تاكيد و بيان كرد: تمام نهادهاي آموزشي و خانواده ها بايد نسبت به آسيب هاي مخرب اين مواد آگاهي داشته باشند تا شاهد پيشگيري از اعتياد به اين مواد باشيم.
6122 /6118