مهاباد- ايرنا- فرماندار مهاباد با اشاره به اجراي طرح گفتمان ملي در كشور گفت: مهاباد پايلوت اجراي اين طرح در استان انتخاب شده است.

ايرج شجاعي روز چهارشنبه در جلسه شوراي اداري مهاباد افزود: دريافت نظرات نخبگان، روشنفكران و افراد برجسته در خصوص مسايل و مشكلات شهر، مسائل اجتماعي، سياسي و اقتصادي در قالب اين طرح جمع آوري و به مركز استان ارسال مي شود.
وي با بيان اينكه اين طرح يك گفت و گوي دو طرفه بين دولت و مردم است، اظهار كرد: مسئولان مي توانند مسايل و مشكلات جامعه را از زاويه ديد مردمي نگاه و فاصله بين ملت و دولت را كم كنند كه اين امر مهمترين هدف اجراي طرح گفتمان ملي به شمار مي رود.
وي با اشاره به رويكردهاي توسعه اي دولت براي شهرستان مهاباد اضافه كرد: با توجه به موقعيت جغرافيايي و ظرفيت هاي بالاي اين شهرستان، گردشگري به عنوان اولين مسير توسعه اين منطقه در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اينكه صنايع تبديلي كشاورزي و صنايع پايين دستي پتروشيمي در اولويت هاي بعدي رويكرد توسعه اي شهرستان قرار دارد، اظهار كرد: 65 طرح در زمينه صنايع پايين دستي پتروشيمي آماده شده كه در صورت وجود سرمايه گذار آنها را عملياتي مي كنيم.
فرماندار مهاباد تاكيد كرد: در ارزيابي عملكرد اداره ها استفاده و مصرف كالاي ملي مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
امام جمعه مهاباد نيز در اين جلسه گفت: با حمايت از كالاي ملي بايد خواسته هاي مدنظر مقام معظم رهبري را تحقق ببخشيم.
ماموستا ملا قادر سهرابي با تاكيد بر ضرورت توليد كيفي كالا افزود: كيفيت عامل رغبت مردم و جلب اعتماد آنان به كالاهاست.
وي با اشاره به مشكلات و موانع توليد در جامعه، اظهار كرد: سود بالا و نحوه پرداخت وام هاي بانكي توان توليد را ضعيف كرده است.
امام جمعه مهاباد همچنين با اشاره به خسارت هاي وارده به بخش كشاورزي اين شهرستان بر اثر سرمازدگي در فروردين ماه امسال، گفت: مسئولان شهرستاني و استاني بايد به فكر جبران ضرر وارد شده به كشاورزان باشند.
شهردار مهاباد نيز در اين جلسه با اشاره به عملكرد شهرداري در سال گذشته گفت: مهاباد به عنوان اولين شهر خلاق كتاب كشور انتخاب شد و لوح تقدير اين امر را از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت كرد كه افتخار بزرگي براي شهر بود.
كامران عليزاده آذر همچنين با اشاره به بهبود وضعيت مالي شهرداري، بيان كرد: هشت ماه مطالبات و حقوق عقب افتاده كاركنان شهرداري تا اسفند ماه گذشته پرداخت شده است.
آرش شهابي رئيس اداره ميراث فرهنگي، گردشكري و صنايع دستي مهاباد نيز در اين جلسه با اشاره به افزايش 48 درصدي تعداد بازديد كنندگان از اين شهرستان در تعطيلات نوروزي، گفت: بيش از 52 هزار نفر در مهاباد اقامت و بيش از 500 هزار نفر از اماكن ديدني آن بازديد كردند كه بر اين اساس شهرهاي اروميه، مهاباد، ماكو و خوي به ترتيب هاي در رتبه هاي اول تا چهارم استاني قرار گرفتند.
رئيس اداره توزيع نيروي برق مهاباد نيز با اشاره به كمبود ذخاير آبي كشور براي توليد برق، از همه اداره و واحد هاي توليدي، كشاورزان و مردم خواست مصرف برق را مديريت كنند.
رشيد فيض الله بيگي ادامه داد: اگر مشتركان در زمان اوج مصرف برق از ساعت 11 تا 15 و 19 تا 23 در مصرف برق صرفه جويي كنند، شامل تخفيف هاي زيادي در هزينه پرداخت بهاي مصرف برق خواهند شد.
رئيس اداره ورزش و جوانان مهاباد نيز در اين جلسه با اشاره به در پيش بودن هفته جوان گفت: جشنواره ويژه تجليل از نخبگان جوان 15 تا 30 سال اين شهرستان برگزار مي شود.
قرني مصطفي پور يادآور شد: نخبه هاي جوان حايز شرايط با توجه به فرخوان انجام شده مي توانند در اين جشنواره شركت كنند.
به گزارش ايرنا، طرح گفتمان ملي طرح گفت و گو با نخبگان، بزرگان و افراد برجسته هر شهر براي جمع آوري نظرات ارزشمند جهت بكار بستن در رفع مشكلات و مسائل مختلف است كه براي اولين بار در آذربايجان غربي در مهاباد اجرا مي شود.
نخستين جلسه شوراي اداري شهرستان مهاباد در سال 1397 در سالن فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
3093/2093