شيراز- ايرنا- امام جمعه كازرون اعلام كرد: طرح تقسيم كازرون بدون كارشناسي دقيق به عنوان يك پيشنهاد تا پشت در دولت هم رفته بود كه از دستور كار دولت خارج و اين طرح متوقف شد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمد خرسند افزود: يك هفته در تهران پيگير موضوع طرح تقسيم كازرون بودم كه معاون اول رئيس جمهوري در واكنش به حركت آگاهانه شما كه اجازه نداديد افرادي براين موج سوار شوند و شعارهاي خودشان را بدهند گفت كه هيچ تصميمي براي كازرون گرفته نشده است.
وي كه جمعه با مردم كازرون سخن مي گفت ادامه داد:امامزاده سيد حسين، بيشاپور، دشت برم و انارستان متعلق به شهرستان كازرون از قبل بوده و خواهد بود و اگر قرار باشد طرحي هم انجام شود اين مناطق در كازرون باقي خواهد ماند و جدا نخواهند شد.
امام جمعه كازرون گفت: پيشنهادي را كه از چند سال قبل براي ارتقاي فرمانداري كازرون به فرمانداري ويژه داده شده بود در وزارت كشور پيگيري كردم كه همگي موافق بودند.
وي همچنين در خطبه هاي نمازجمعه كازرون اعلام كرد: بايد از مردم انقلابي كازرون كه با تجمعات چند روزه در هفته گذشته با هوشياري و بصيرت اجازه ندادند دشمن از اين تجمعات سوء استفاده كند تشكر و قدرداني كنم.
حجت الاسلام خرسند افزود: براساس قولي كه داده بودم به مدت يك هفته با مسئولين رده بالاي كشور ديدار كردم و گلايه هاي شما و مطالبات شما را گفتم.
امام جمعه كازرون افزود: مسئولان صداي شمارا شنيده بودند طوري كه معاون اول رئيس جمهوري كه نفر دوم در دولت است در سخناني در جمع استانداران و وزيران اعلام كرد براي تقسيم كازرون تصميمي گرفته نشده و نبايد اجازه بدهيم مشكلات و چالش ها به سياسي، اجتماعي و امنيتي تبديل بشود.
خرسند به نقل ازمعاون اول رئيس جمهوري گفت:مدير موفق كسي است كه اين چالش ها را در نقطه شروع حل كند موضوع كازرون بايد حل شود و اگر مردم هرروز به خيابان بيايند و عده اي بر اين موج سوار شوند و شعار خود را بدهند موضوع حل نمي شود.
امام جمعه كازرون گفت: يك هفته در تهران با رئيس مجلس شوراي اسلامي، رئيس كمسيون امنيت ملي مجلس، وزير اطلاعات، معاونان وزارت كشور و دادستان كل كشور و معاونان قوه قضائيه ملاقات داشتم و گلايه هاي شما را گفتم.
حجت الاسلام خرسند اضافه كرد:در هفته آينده استاندار فارس براي ديدار با شما مردم و رفع بخشي از مشكلات شهرستان به كازرون سفر خواهد كرد.
از آبان 96 سخناني مبني بر طرح تقسيم كازرون و ايجاد شهرستاني جديد به كوه چنار مطرح و اعلام شد كه اين شهرستان جديد متشكل از بخش هاي چنارشاهيجان و كوهمره سرخي كازرون شكل خواهد گرفت.
برخي از مردم كازرون به اين طرح كه گفته شد به پيشنهاد نماينده مردم اين شهرستان در مجلس بوده اعتراض كردند و گفتند با تشكيل كوه چنار مناطق مهمي همچون بيشاپور، تنگ چوگان، امامزاده سيدحسين و دشت انار از كازرون جدا خواهد شد.
كازرون در 120 كيلومتري غرب شيراز است.
7372/ 1876