كرج - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان البرز و امام جمعه كرج گفت: شناخت از شهداي ايران اسلامي بايد به يك فرهنگ عمومي در جامعه تبديل شود.

آيت الله سيد محمد مهدي حسيني همداني عصر جمعه در كنگره شهداي دانش آموز استان البرز كه در سالن ارشاد كرج برگزار شد، افزود: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه بايد به گونه اي باشد كه با انجام كارهاي فرهنگي گسترش يابد تا كودكان، نوجوانان و جوانان حداقل از شهداي شاخص شناخت بيشتري داشته باشند.
وي با اشاره به اينكه در دوران دفاع مقدس 36 هزار دانش آموز شهيد شدند، خاطر نشان كرد: دانش آموزان براي آگاهي بيشتر با اين فرهنگ كه در خلق آن دانش آموزان كشور ايفاي نقش كردند بايد مطالعه داشته باشند.
نماينده ولي فقيه در استان البرز شهدا را رهروان ولايت دانست و يادآور شد: دانش آموزان به خصوص دانش آموزان عضو اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان مي بايست در مسير افزايش شناخت دانش آموزان در مدارس نسبت به فرهنگ ايثار و شهادت گام هاي اساسي بردارند.
حسيني همداني در ادامه سخنانش به فرمايشات رهبر معظم انقلاب كه از دانش آموزان اتحاديه انجمن هاي اسلامي به عنوان نجات غريق نام بردند اشاره كرد و اظهار داشت: دانش آموزان عضو اين اتحاديه بايد زمان شناس باشند و براي رشد فكري، اعتقادي، برنامه ريزي و مطالعه تلاش كنند.
وي ورزش، تهذيب و علم را از محور هاي مهم رشد در گروه سني دانش آموزان ذكر كرد و افزود: دانش آموزان عضو اين اتحاديه براي تقويت قواي جسمي، فكري ، اخلاقي و رفتاري خود بكوشند تا در مسير فرهنگ ايثار و شهادت موفق عمل كنند.
نماينده ولي فقيه در البرز در بخش ديگري از سخنانش به پاي كار آمدن دشمن با همه توانش در ميدان مبارزه جبهه اي با ايران پرداخت و اضافه كرد: براي مقابله با دشمن بايد با قدرت و با بصيرت عمل كرد.
امام جمعه كرج در ادامه ضمن تبريك روز جوان به مناسبت ولادت حضرت علي اكبر (ع) به دانش آموزان كرد: از بزرگان دين و شهدا در زندگي الگو بگيرند و ولايت مدار باشند.
حسيني همداني تصريح كرد: غفلت ، بيكاري و تنبلي براي جوان سم است لذا براي خروج از اين وضعيت همه بايد مشاركت كنند و به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتي توجه كنند.
وي تاكيد كرد: در بخش فضاي مجازي نيز بايد هوشيارانه عمل كرد زيرا دشمن به دنبال باور و اعتقادات ديني ملت ايران به ويژه در گروه سني نوجوان و جوان است.
در اين آيين دانش آموزان دلنوشته به همكلاسي هاي آسماني را امضاء كردند و از دانش آموزان برتر البرز در نمايشگاه مدرسه انقلاب نيز تجليل شد.
در حاشيه اين كنگره نمايشگاه كتاب نيز برپا شد.
استان البرز در دوران دفاع مقدس 332 شهيد دانش آموز تقديم انقلاب كرد.
استان البرز حدود 8 هزار دانش آموز عضو اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي دارد.
2819/1535