تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

كرمانشاه - ايرنا - براي اينكه جوانان گول 'گُل' را نخورند امروز (يكشنبه نهم ارديبهشت) در آئيني طرح كارزار رسانه اي براي پيشگيري از مصرف ماده مخدر گل در اداره كل بهزيستي استان كرمانشاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مديركل بهزيستي استان كرمانشاه در حاشيه اجراي اين طرح در جمع خبرنگاران اعلام كرد: طرح كارزار رسانه اي پيشگيري از مصرف ماده مخدر گُل همزمان با 14 استان كشور از امروز در كرمانشاه آغاز مي شود.
دكتر اميد قادري افزود: ماده مخدر گُل يكي از انواع مواد اعتيادآور و توهم زاي طبيعي است كه متاسفانه در بين جوانان و نوجوانان شيوع پيدا كرده است.
او گفت: طرح كارزار رسانه اي پيشگيري از ماده مخدر گُل با همكاري كميته پيشگيري با همراهي دستگاه هاي عضو و بهزيستي در استان اجرا مي شود كه در اين زمينه بايد اقدام هاي لازم براي آگاه سازي مردم و خطري كه در كمين جوانان و نوجوانان است، انجام خواهد شد.
وي ابراز اميدواري كرد: در برخي از موارد مصرف اين ماده خطرناك فرد را چنان دچار توهم و هذيان مي كند كه عوارض جدي بر بدن به جا مي گذارد.
قادري يادآور شد: خط ملي اعتياد به شماره 09628 آماده پاسخگويي به مسائل مربوط به اعتياد است كه شهروندان مي توانند با آن تماس بگيرند.
به گفته مديركل بهزيستي استان كرمانشاه، متاسفانه تبليغات زيادي مبني بر اعتيادآور نبودن ماده مخدر گُل انجام مي شود و در باور عمومي به اشتباه حتي كم خطرتر از حشيش و ماري جوانا معرفي شده است.
او تصريح كرد: اين ماده مي تواند آنقدر خطرناك باشد كه با يك بار مصرف فرد معتاد شود تا جايي كه مصرف نكردن گُل فرد دچار اضطراب شديد، بي قراري، وحشت زدگي و تپش قلب شديد شود.
وي، شيوه مصرف ماده مخدر گُل را به شكل تدخيني عنوان كرد و گفت: به تازگي مصرف خوراكي اين ماده نيز رواج يافته و برخي آن را در كيك و شيريني به كار مي برند و در جشن ها استفاده مي كنند كه در اين صورت عوارض بيشتري خواهد داشت.
در آئين آغاز اجراي اين طرح علاوه بر مديركل و مسئولان بهزيستي، دبير شوراي مبارزه با مواد مخدر و مسئولان آموزش و پرورش استان كرمانشاه نيز حضور داشتند.
از جمعيت 2 ميليون نفري استان كرمانشاه، 30 درصد كمتر از 18 سال سن دارند.
3033/8066