اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: آب یكی از اساسی ترین و مهمترین مسائل و مشكلات استان اصفهان است و حجم سد زاینده رود با آب مورد نیاز فاصله زیادی دارد.

به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' روز یكشنبه در همایش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان اصفهان افزود: امسال یكی از سال های استثنایی در زمینه آب محسوب می شود و همه ما باید حداقل 20 تا 25 درصد در مصرف آب شرب، صرفه جویی كنیم.
وی با بیان اینكه مشكل آب در همه استان های كشور جدی است افزود: مردم باید فرهنگ استفاده بهینه و صرفه جویی آب را مد نظر قرار دهند.
استاندار اصفهان با انتقاد از مدیران شهری و فرهنگی این استان گفت: هنوز فضای استان به گونه ای نشده كه مردم كمبود آب در استان را احساس كنند لذا باید از طریق كارهای عملی و فرهنگی و با استفاده از فضاهای شهر، كمبود آب را به مردم یادآوری كنیم.
مهرعلیزاده با بیان اینكه هنوز فرهنگ لزوم استفاده و مصرف بهینه و صرفه جویی از آب در شهر اصفهان هم دیده نمی شود گفت: باید تمام تابلوهای تبلیغاتی و هر نماد دیگری را برای اینكه مشكل كمبود آب را به مردم یادآوری كند مورد استفاده قرار دهیم و اعلام كنیم كه ممكن است از تیر امسال با قطعی آب مواجه شویم.
محسن مهرعلیزاده خاطر نشان كرد: گرچه مدیریت استان همه تلاش و امكانات را برای حل مشكلات بویژه در بخش اشتغال و آب به كار گرفته است اما گذر از این مشكلات نیازمند استفاده از همه ظرفیت ها بویژه توانمندی های شوراها و همیاری آحاد مردم است.
وی با بیان اینكه وظیفه دولت و حاكمیت تامین آب برای مردم است اظهار كرد: همه تانكرهای شهرداری، بسیج، سپاه و ارتش را جمع آوری كرده ایم تا از خشكی درختان جلوگیری كنیم.
استاندار اصفهان با بیان اینكه امسال حجم آب به كمتر از یك سوم سال گذشته و یك چهارم میانگین سال های قبل كاهش پیدا كرده است افزود: این كاهش آب فرصتی الهی برای برنامه ریزی اساسی در استان و كشور محسوب می شود.
وی با بیان اینكه همه اعضای شوراهای شهرها و روستاها با مسئله كمبود آب شرب، صنعت، كشاورزی، محیط زیست و فضای سبز سر و كار دارند گفت: باید از آب حاصل از پساب در كشاورزی و صنعت استفاده كنیم.
مهرعلیزاده با بیان اینكه بسیاری از كشاورزان اصفهان حقابه های قانونی دارند اظهار كرد: این نوید و مژده را به كشاورزان و حقابه داران استان می دهم كه مسئله حقابه آنها در كمیته ای كه از یك ماه قبل در وزارت نیرو تشكیل شده در حال بررسی است و حقابه قانونی و یا مابه ازاء آن به كشاورزان پرداخت خواهد شد.
استاندار اصفهان گفت: حداقل طی یك ماه گذشته در چهار جلسه هیات دولت، موضوع آب استان اصفهان مطرح شده است.
وی با بیان اینكه دولت و مدیریت استان اصفهان عزم خود را برای حل مشكل آب این استان جزم كرده اند گفت: كارگروه ملی سازگاری با كم آبی و شورای عالی هماهنگی زاینده رود برای حل این مشكل تشكیل شده است.
مهرعلیزاده گفت: بطور قطع امسال آبی برای كشت به كشاورزان اختصاص پیدا نخواهد كرد اما دولت خود را مكلف كرده كه باغ ها را حفظ كند و در ازای عدم كشت، مبالغی را برای كاهش آسیب های معیشتی به كشاورزان پرداخت كند.
وی همچنین با اشاره به شایعاتی در خصوص انتخاب وی به عنوان شهردار تهران گفت: بنده به مردم استان اصفهان متعهد شده ام و پذیرفتن مسئولیت در شهرداری تهران را روی گردانی از مردم اصفهان می دانم و به هیچ وجه این كار را نخواهم كرد.
استاندار اصفهان با بیان اینكه امیدواریم بتوانیم اصفهان را به جایگاه شایسته خود برسانیم گفت: شرایط مدیریت استان با 6 ماه گذشته خیلی فرق می كند و با شناختی كه از كار پیدا كرده ام می توانم از عهده این مسئولیت برآیم.
استاندار اصفهان همچنین با بیان اینكه اعضای شوراها نماینده آحاد مردم و چكیده فكر و برنامه ریزی جامعه هستند گفت: پس از گذشت 19 سال از عمر شوراها، بنا به هر دلیلی، شوراها هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نكرده اند.
وی افزود: اصل شورا به عنوان یكی از اصول مغفول مانده از قانون اساسی با تشكیل شوراها جامه عمل پوشید.
همایش شوراهای اسلامی شهرهای استان اصفهان روز یكشنبه همزمان با روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستاها با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهرها و بخش های استان اصفهان با هدف تشریح اقدامات انجام شده و بررسی مشكلات و معضلات شوراها در سالن همایش شهروند اصفهان برگزار شد.
در تقویم رسمی كشور، نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است.
استان اصفهان با 105 هزار و 937 كیلومتر مربع وسعیت دارای 107 شهر و بیش از یكهزار و 700 روستا و آبادی است.
ت 7150 / 2093