تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

دزفول - ايرنا - برداشت محصول گندم از سطح 30 هزار و 150 هكتار مزارع آبي شهرستان دزفول آغاز شد.

معاون فني جهاد كشاورزي دزفول روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه مراكز خريد و سيلوهاي شهرستان دزفول آماده خريد گندم به قيمت تضميني هستند گفت:پيش بيني مي شود حدود 120 هزار تن محصول گندم از كشاورزان خريداري شود.
علي كرمي سطح زير كشت مزارع گندم آبي دزفول را افزون بر 30 هزار هكتار عنوان كرد و افزود:بالاي 90 درصد مزارع گندم ديم دزفول به علت خشكسالي از بين رفته ولي در صورت وجود محصول گندم ديم نيز كمباين و ماشين آلات كشاورزي و مراكز خريد آمادگي برداشت و خريد را دارند.
وي به كشاورزان توصيه كرد با توجه به اينكه خريد محصول در سيلوها و مراكز خريد از طريق سامانه جامع داده هاي كشاورزي انجام مي شود چنانچه تاكنون نسبت به ثبت مشخصات از طريق مراكز جهاد كشاورزي اقدام نكرده اند نسبت به ثبت اطلاعات اقدام كنند تا دچار مشكل نشوند.
كرمي در خصوص قيمت تضميني گندم نيز گفت:هنوز قيمت تضميني گندم براي سال 96-97 رسما اعلام نشده ولي كشاورزان با توجه به هزينه هاي كشت خواستار افزايش اين نرخ نسبت به پارسال هستند.
وي افزود:علاوه بر محصول گندم خريداري شده از كشاورزان مقداري از محصول نيز به عنوان بذر خودمصرفي از سوي كشاورزان نگهداري مي شود.
حدود 17 هزار هكتار از مزارع دزفول به كشت گندم ديم اختصاص يافته كه تمام اين محصول به علت خشكسالي از بين رفته و قابل برداشت نيست.
7278/6068