تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

دزفول - ايرنا - رئيس اداره بهزيستي دزفول گفت:آمار طلاق در اين شهرستان در سال 1396 حدود 15 درصد كاهش داشته است.

فريدون عبدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:در سال 95 تعداد 743 مورد طلاق در دزفول ثبت شده كه اين آمار در سال گذشته به 664 مورد كاهش يافته است كه روند نزولي را در طلاق نشان مي دهد.
وي افزود:بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بين دادگستري دزفول و بهزيستي تمام پرونده هاي طلاق قبل از صدور حكم براي ارائه آموزش و مشاوره به بهزيستي ارجاع داده مي شود و زوج هايي كه امكان آموزش و بازگشت به زندگي مشترك را دارند با آموزش و مشاوره از درخواست طلاق منصرف شده و سازش مي كنند.
وي با اشاره به اينكه اجراي اين طرح سال گذشته در دزفول نتايج خوبي داشته است گفت:در سطح ملي نيز قرار است سامانه طلاق در 10 استان كشور امسال اجرا شود كه بر اساس آن زوج هاي متقاضي طلاق شكايت خود را در سامانه الكترونيكي قضايي ثبت و پس از آن به بهزيستي ارجاع داده مي شوند تا نسبت به مشاوره و آموزش خانواده اقدام شود.
عبدي افزود:در صورتي كه با انجام مشاوره و آموزش زوج باز هم متقاضي طلاق باشد به دستگاه قضايي معرفي مي شود.
رئيس اداره بهزيستي دزفول با بيان اينكه آمار ازدواج در دزفول پارسال نيز كاهش محدودي داشته است اضافه كرد:عمده ترين علت طلاق در دزفول طلاق عاطفي،اعتياد،دخالت اطرافيان ، نداشتن تسلط به محرك هاي زندگي ، تنفر و ازدواج اجباري در پنج سال نخست بعد از ازدواج بوده است.
وي ادامه داد:طبق بررسي كارشناسي براي كاهش آمار طلاق بايد زوج هامهارت هاي زندگي از جمله مهارت حل مسئله و مهارت ارتباط را فراگيرند،مشاوره پيش از ازدواج داشته باشند ضمن اينكه خانواده ها نيز بايد با شناسايي زودهنگام اعتياد و چگونگي برخورد با آن آموزش لازم را فراگيرند.
رئيس اداره بهزيستي دزفول با بيان اينكه حدود 80 درصد جوانان مهارت هاي زندگي را فرا نگرفته اند گفت:سن ازدواج در شهرستان دزفول نيز به بالاي 25 سال رسيده است.
6068/7278