تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵

شوش - ايرنا - سينما فرهنگ شوش عصر دوشنبه با برگزاري آئيني در تالار نيايش اين شهر افتتاح شد.

به گزارش ايرنا معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان در آئين افتتاح سينما فرهنگ شوش با اشاره به واگذاري تالار نيايش اين شهر به بخش خصوصي گفت:سينما فرهنگ شوش با مشاركت بخش خصوصي راه اندازي شده است.
ناصر چناني از سينما به عنوان يكي از شاخص هاي فرهنگي نام برد و افزود: اين اداره كل آمادگي دارد تا بخش خصوصي را براي راه اندازي مجدد سينما آزادي شوش ياري كند تا اين سينما نيز به سينماهاي استان خوزستان افزوده شود.
وي گفت:سينما آزادي شوش در زمان فعاليت 500 صندلي داشت و يكي از سينماهاي خوب خوزستان بود لذا آمادگي داريم تا با حمايت مالكان سينما آزادي شوش اين سينما مجددا راه اندازي شود.
معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان همچنين از راه اندازي سينما در شهرهاي رامهرمز و ايذه با 900 صندلي خبر داد و گفت: در مجموع هفت هزار و280صندلي سينما در خوزستان وجود دارد.
چناني گفت: در سال 1394 تعداد سينماهاي فعال خوزستان هشت سينما بود كه با حمايت دولت و تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اين تعداد اكنون به 17سينما رسيده است.
وي با بيان اينكه شهرهاي دشت آزادگان ، باغملك ، گتوند و هويزه همچنان فاقد سينما هستند گفت:اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان آمادگي دارد تا بخش خصوصي را براي سرمايه گذاري در صنعت سينما كمك كند.
چناني ادامه داد:هنر سينما در كشور در حال شكوفايي بوده به گونه اي كه هم در توليد فيلم موفق بوده و هم استقبال خوبي از فيلم ها صورت گرفته است.
وي اكران همزمان فيلم هاي روز سينماي كشور در شهرستانها را گامي مهم در توسعه و رشد هنر سينما در كشور دانست و افزود: در مواردي شاهد استقبال كم نظير مردم از اكران فيلم ها در سينما هستيم به گونه اي كه در برخي سينماها تا پاسي از شب فيلم اكران مي شود و اين نشان مي دهد سينما بارديگر جايگاه خود را در جامعه و مردم پيدا كرده است.
در اين آئين كه با حضور نماينده مردم شوش در مجلس شوراي اسلامي و مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان برگزار شد جمعي از علاقه مندان به هنر سينما حضور داشتند.
7280/6068