تهران- ايرنا- سخنگوي كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي مجلس شوراي اسلامي از بررسي موضوع تشكيل ستاد تسهيل و رفع موانع توليد به رياست وزير صنعت در جلسه امروز كميسيون و مجوز تشكيل اين ستاد خبر داد.

به گزارش ايرنا، رحيم زارع درباره نشست امروز- يكشنبه- اعضاي كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي اصل 44 قانون اساسي در مجلس شوراي اسلامي گفت: در جلسه امروز كميسيون طرح الحاق موادي به قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاي نظام مالي مورد بررسي قرار گرفت.
سخنگوي كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي در تشريح دستور كار كميسيون ادامه داد: براساس نظر اعضاي كميسيون به منظور بررسي و اتخاذ تصميم درخصوص حل و فصل مشكلات واحدهاي توليدي به ويژه در موارد مربوط به تكميل و راه‌اندازي طرح‌هاي نيمه‌تمام، تامين مالي، تعيين تكليف بدهي هاي معوق و همچنين رفع مشكلات مرتبط با محيط زيست ومنابع طبيعي و معادن و رفع موانع صادراتي به دولت اجازه داده مي‌شود نسبت به ايجاد ستاد تسهيل و رفع موانع توليد به رياست وزير صنعت معدن و تجارت اقدام كند.
نماينده مردم آباده، بوانات و خرم بيد در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در راستاي وظايف ستاد تسهيل و رفع موانع توليد در هر استان كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد به رياست استاندار و تحت نظارت و سازماندهي ستاد تسهيل و رفع موانع توليد انجام وظيفه مي‌كند.
زارع بيان داشت: براساس مصوبه كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي، رييس كل بانك مركزي موظف است هياتي متشكل از خبرگان مورد وثوق بانكي و اقتصادي در هر استان از ميان افرادي كه استاندار پيشنهاد مي‌كند تهيه و تشكيل دهد.
اين نماينده مجلس عنوان كرد: كساني كه مورد تاييد رئيس كل بانك مركزي قرار مي گيرند به عنوان نماينده رئيس كل محسوب مي‌شوند و هيات مذكور موظف است مستندات بانك‌ها براي استنكاف از پرداخت تسهيلات مورد نظر كارگروه تسهيل و بررسي و درباره آن اظهارنظر كند.
به گزارش خانه ملت، سخنگوي كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي افزود: در صورتي كه دلايل بانك براي استنكاف از پرداخت تسهيلات مورد نظر، مورد تاييد هيات مذكور قرار نگيرد بانك موظف است تسهيلات موردنظر را به متقاضي پرداخت كند.
سيام*3061*1449