شهردار مشهد در این خصوص گفت: برای اتصال این خطوط با حمایت های دولتی و شورای اسلامی شهر مشهد پنج هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: خط دوم قطار شهری مشهد به طول 14.5 كیلومتر از انتهای بلوار طبرسی شمالی تا بلوار پیروزی در حال ساخت است كه تاكنون 10 كیلومتر آن از انتهای بلوار طبرسی شمالی تا میدان شریعتی اجرا شده است.
وی ادامه داد: اكنون روزانه حدود 160 هزار مسافر توسط قطار شهری مشهد جا به جا می شوند.
با ایجاد شبكه ریلی و بهره برداری از اتصال خطوط یكم و دوم قطار شهری میزان جا به جایی به وسیله خطوط ریلی چند برابر میشود.
چهار خط در مجموع برای قطار شهری مشهد تعریف شده كه خط یك آن به طول 19 كیلومتر از پایانه غدیر نخ ریسی تا وكیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و اكنون روزانه به طور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 كیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری 14.5 كیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول هشت كیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند 96 نیز با بهره برداری دو كیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی آغاز به كار كرد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول 28.5 كیلومتر كه مسیر شهرك ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین سال 95 آغاز شده است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد نیز كه قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا به حرم مطهر رضوی و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، در مراحل پایانی قرار دارد.
7505/1858
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
مشهد - ایرنا - خطوط یك و دو قطار شهری مشهد در محل ایستگاه شریعتی روز دوشنبه در آیینی با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران به هم رسید.