نوشهر- ايرنا - فرماندار نوشهر با اشاره به مسدود بودن تقاطع هلستان واقع در مسير محورارتباطي نوشهر به چالوس گفت كه بزودي با جمع آوري جداول اين تقاطع كه باعث بروز نارضايتي شهروندان اين منطقه شهري شده ، مشكل حل مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، پيش از عيد نوروز امسال براي كاهش بار ترافيكي در منطقه بهجت آباد، هلستان و روستاهاي پيرامون آن، چهار راه اين منطقه بسته شد كه به اعتقاد ساكنان اين منطقه بسته شدن اين چهار راه باعث بروز مشكلاتي براي انان شده است.
هلستان يكي از مناطق شهري نوشهر است كه با مركز اين شهرحدود چهاركيلومتر فاصله دارد و تقاطع اين منطقه به علت برخورداري از راه فرعي منتهي به كمربندي نوشهر - چالوس و نيز آزاد راه تهران - شمال جزو يكي از چهارراه هاي پرترافيك شهر نوشهر است.
براساس آمار موجود در حاشيه اين مسير بيش از پنج هزار نفر از شهروندان و روستائيان شهرستان نوشهر ساكنند و علاوه براين هم تعدادي ازادارات خدمات رسان از جمله فرودگاه ، هواشناسي ، بنياد مسكن انقلاب اسلامي ، شركت هاي آب و فاضلاب شهري ، گاز و مراكز دانشگاهي در حاشيه اين مسير مستقر هستند.
عبدالصمد صفرنژاد روز دوشنبه در نشست شوراي ترافيك شهرستان نوشهر افزود : بستن اين تقاطع هرچند با هدف كاهش گره كورترافيكي و پيشگيري از سوانح رانندگي درآستانه سال 97 در شوراي ترافيك شهرستان مصوب شد ولي اين طرح كوتاه مدت بوده و نبايد اين وضعيت ادامه دار باشد.
وي اظهارداشت : چنين اقدامي اگرچه تاحدودي از بروز سوانح رانندگي جلوگيري كرده ولي مشكلاتي را براي آمد و شد شهروندان هلستان ، بهجت آباد و حتي مسافراني كه قصد گذر به جاده كمربندي نوشهر- چالوس را دارند ايجاد كرده كه بزودي اين مشكلات حل مي شود.
فرماندارنوشهر گفت :با گذشت نزديك به 2 ماه از بستن اين تقاطع بارها شهروندان هلستان و بهجت با ارائه توماري مبني بر بروز مشكلات براي آمد و شد شهروندان خواستار رفع انسداد اين تقاطع شده اند.
صفرنژاد افزود :‌‌ درهيچ جاي كشور ديده نشده كه در يك مسير حدود چهار كيلومتري بدون توجه به مسائل ترافيكي و ايمني جان مسافران بيايند طرح چهارخطه كردن مسير را اجرا كنند.
وي با بيان آنكه سابقه مشكلات فني محور نوشهرمنتهي به تقاطع هلستان به بيش از يك دهه پيش باز مي گردد ، ادامه داد :‌ اين مشكلات درست همزمان با اجراي طرح تعريض و چهارخطه كردن اين مسير حاشيه نشينان اين مسير شاهد بروز سوانح دلخراش رانندگي ، ترافيك پرحجم و نيز مشكلات آمد وشد شده اند.
بررسي هاي رسمي نشان داده كه اين طرح از سال 1386 با هدف كاهش گره كور ترافيكي و جلوگيري از سوانح رانندگي از سوي شهرداري وقت با هزينه بيش از 170 ميليارد ريال اجرا شد و طبق مصوبه شوراي شهر نوشهر قرار بود در چهار راه هلستان پل روگذر با اعتباري بالغ بر 80 ميليارد ريال احداث شود كه متاسفانه اين طرح فقط در حد مصوبه باقي ماند.
فرماندار نوشهر گفت كه پس از تصميم نهايي اعضاي شوراي ترافيك شهرستان نوشهر در اين نشست به شهرداري يك هفته فرصت داده شد تا پيش از برچيدن جداول نصب شده در تقاطع هلستان از نرده هاي آگاردوئوني در اين تقاطع استفاده شود.
صمد نژاد افزود :‌‌ اين نرده هاي آگاردئوني چرخ دارهم بايد به صورت موقت در ساعاتي از روز زماني كه اوج ترافيك است ، بسته شود و نكته مهم تر آنكه بايد براي اين مسير چهاركيلومتري نوشهر از ايده هاي خلاقانه كارشناسان ترافيكي سطح كشوري استفاده كرد تا بتوان طرحي بلند مدت در اين منطقه اجرا نمود.
جمعي از مسئولان دستگاه هاي اجرايي و نيز كارشناسان امنيتي و انتظامي نيز در اين نشست گفتند اگرچه بستن تقاطع هلستان تا حدودي باعث كاهش سوانح رانندگي و ترافيك شده است ولي چنين طرحي راهكاراساسي نيست.
آن ها ، برچيدن تعدادي از درختان ، شناسايي نقاط حادثه خيز و گره كور ترافيكي ، ساخت پل روگذر و زيرگذر ، فعال كردن چراغ راهنما و دوربين پلاك خوان ، نصب دوربرگردان و ايجاد ميدان را از ديگر راهكارهاي اساسي حل مشكلات آمد و شد شهروندان هلستان و بهجت آباد در اين منطقه دانستند.
نوشهر با جمعيتي دست كم 139 هزار نفر يكي از شهرستان گردشگرپذير غرب مازندران است .
7078 /1602/1899