قم - ايرنا - شهردار قم گفت: ريل هاي راه آهن متروكه بايد از سطح شهر جمع آوري شود و اين نهاد با احياي خطوط راه‌ آهن داخل شهر مخالف است.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي شهرداري قم، سيد مرتضي سقائيان نژاد عصر دوشنبه در گفت و گويي افزود: بايد فضاي سبز، مراكز متناسب فرهنگي و ورزشي جاي ريل هاي راه آهن متروكه در قم را بگيرد.
وي ادامه داد: شهرداري قم با ديواركشي حريم راه‌آهن مخالف است، بسياري از خطوط راه‌آهن در سطح شهر عملا تيكه تيكه شده و هيچ‌گونه استفاده خاصي ندارد و شهرداري مخالف احياي آن‌ها است، اما متاسفانه برخي نهادها به بهانه‌هاي مختلف سعي در عدم جمع‌آوري آن ها دارند.
وي در ادامه با اشاره به اولويت‌هاي شهرداري قم در سال 97 اظهار داشت: تكميل و اتمام طرح هاي نيمه ‌كاره، اولويت نخست شهرداري قم در حوزه فعاليت‌هاي عمراني و ترافيكي است و و در اين ‌بين هيچ ‌گونه تفاوتي بين هسته مركزي شهر با مناطق حاشيه‌اي و غيره وجود ندارد.
وي همچنين با تاكيد بر برخي مشكلات ترافيكي شهر قم، افزود: در مساله ترافيك علاوه بر معضلات سخت‌افزاري برخي مشكلات نرم‌افزاري نيز دامن شهر را گرفته است، براي كاهش مشكلات موجود در حوزه نرم‌افزار تا پايان سال جاري تعداد دوربين‌هاي هوشمند شهري به 200 دستگاه دوربين افزايش پيداكرده و خط‌ كشي معابر، اصلاح و ترميم آسفالت نيز در سطح شهر گسترش پيدا خواهد كرد.
سقائيان نژاد با تاكيد بر تجهيز و بهبود وضعيت حمل ‌و نقل عمومي شهر قم ادامه داد: در سال 97، چندين دستگاه اتوبوس جديد و مدرن خريداري مي شود و در اختيار ناوگان حمل‌ و نقل عمومي شهر قم قرار مي‌گيرد، همچنين در طرح تفصيلي شهر قم 18 بند مشكل‌دار وجود دارد كه بايد اصلاح شود.
طرح تفصيلي، عبارت از طرحي است كه بر اساس معيارها و ضوابط كلي طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمين هاي شهري در سطح محلات مختلف شهر و موقعيت و مساحت دقيق زمين براي هر يك از آن ها و وضع دقيق و تفصيلي شبكه عبور و مرور و ميزان تراكم جمعيت و تراكم ساختماني در واحدهاي شهري و اولويت هاي مربوط به مناطق بهسازي و نوسازي و توسعه و حل مشكلات شهري و موقعيت كليه عوامل مختلف شهري در آن تعيين مي شود و نقشه ها و مشخصات مربوط به مالكيت بر اساس مدارك ثبتي تهيه و تنظيم مي گردد.
وي اهميت ايجاد زيرساخت در رونق گردشگري را نيز مورد توجه قرار داد و خاطرنشان كرد: براي رونق گردشگري در شهر قم بايد زيرساخت‌هاي لازم در درجه نخست ايجاد شود كه تاكنون متاسفانه اين قبيل زيرساخت‌ها ايجاد نشده و فرهنگ ‌سازي، قدم دوم درزمينه رونق گردشگري است.
1175 /