مشهد- ایرنا- رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: حادثه ظهر امروز واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان در جاده كلات واقع در شمال شرق مشهد 52 مجروح و یك كشته برجای گذاشت.

شهرام طاهرزاده عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این سانحه خانم معلمی كه همراه دانش آموزان بود بخاطر شدت جراحات وارده در صحنه جان باخت.
وی وضعیت سه نفر از دانش آموزان را وخیم توصیف و بیان كرد: 10 نفر از مجروحان با بالگرد به بیمارستان طالقانی و 13 نفر با آمبولانس به بیمارستان هاشمی نژاد مشهد منتقل شده و 29 نفر دیگر در محل در حال دریافت خدمات درمانی و سپس انتقال به بیمارستان امدادی مشهد با اتوبوس آمبولانس هستند.
رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشكی مشهد ادامه داد: برای امدادرسانی به این حادثه هفت دستگاه آمبولانس اورژانس، یك دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو فروند بالگرد به محل اعزام شد.
مهدی رضایی معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دانش آموزان حادثه دیده در این اتوبوس محصلان پایه متوسطه عشایری شهرستان خواف هستند كه برای شركت در مسابقات بازیهای بومی محلی دانش آموزان عشایر خراسان رضوی عازم شهر كلات بودند.
خواف در فاصله 267 كیلومتری جنوب و كلات در فاصله 155 كیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارند.

* نقص ترمز علت سانحه
رئیس پلیس راه خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: گرفتن ترمزهای پیاپی توسط راننده اتوبوس كه فاقد آشنایی لازم با مسیر بود و خارج شدن ترمز خودرو از مدار منجر به سقوط اتوبوس حامل دانش آموزان به عمق شش متری دره شد.
سرهنگ هادی امیدوار افزود: اتوبوس حامل 15 دانش آموز دختر و 25 دانش آموز پسر، از مقصد خواف به سمت كلات در حركت بود كه در كیلومتر 45 جاده مشهد - كلات از مسیر خارج و به دره سقوط كرد.
وی ادامه داد: سرپرست دانش آموزان كه همسر راننده اتوبوس بود در این حادثه جان باخت.

* اتوبوس حادثه دیده حامل دانش آموزان عشایر بود
مدیر كل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: اتوبوس مزبور حامل دانش آموزان عشایر شهرستان خواف بود
كه برای شركت در مسابقات بومی محلی دانش آموزان عشایر استان راهی كلات بودند.
قاسمعلی خدابنده با بیان اینكه 15 دانش آموز از مجموع 41 دانش آموز داخل اتوبوس دختر بودند، افزود: این دانش آموزان در پایه اول مقطع متوسطه اول (هفتم) و پایه ششم ابتدایی مشغول تحصیل هستند.
وی اظهار كرد: تنها قربانی این حادثه معلم این دانش آموزان به نام ' فرزانه صمیمی' است.
وی گفت: اتوبوس بین شهری حادثه دیده نیز متعلق به شركت ولوو بوده و به هچ وجه فرسوده نبود.
مسابقات بومی محلی دانش آموزان عشایر استان فردا (پنجشنبه) در شهرستان كلات برگزار می شود.
3027/7496/ 7505/1858