كوالالامپور- ایرنا - 'مختار دهقان' قاری ایرانی شركت كننده در شصتمین مسابقات بین المللی قرآن كریم،با تلاوت آیاتی از قرآن كریم به مصاف قاریان 21 كشور دیگر جهان رفت.

به گزارش ایرنا، تلاوت دلنشین قرآن كریم توسط قاری منتخب ایرانی شامگاه پنجشنبه درمسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن كریم مخاطبان، مخاطبان به ویژه تعداد زیادی از ایرانیان مقیم كوالالامپور را كه در سالن مسابقات در مركز تجاری كوالالامپور حضور داشتند، به وجد آورد.
دهقان در چهارمین شب این مسابقات تلاوت خود را از آیه 58 سوره نساء آغاز كرد و آخرین نفر از 10 نفر قاری بود كه تلاوت داشتند.
براساس قوانین تعیین شده قرائت دراین مسابقات تك مرحله ای است و قاری صرفا یكبار و به مدت 10 دقیقه تلاوت دارد كه این امر سبب رقابت تنگاتنگ میان 36 قاری حاضر در بخش مسابقات قرائت قرآن كریم مالزی شده است.
جواد سادات فاطمی استاد راهنمای قاری ایرانی شركت كننده در مسابقات قرآن كریم در مالزی در گفت وگو با ایرنا ایران را از كشورهای مقتدر در زمینه قرائت در جهان اسلام معرفی كرد.
وی گفت كه نماینده ایران در این رقابت‌ها از شانس‌های كسب مدال طلای مسابقات است اما درعین حال توضیح داد كه پیروزی در این مسابقات كه بیش از 20 شركت كننده از سراسر جهان در آن به رقابت می‌پردازند، به شرایط فنی، روحی روانی و جسمی قاری در لحظه قرائت بستگی زیادی دارد.
15 داور از كشورهای مصر، اردن، برونئی، اردن، مالزی، لبنان،اندونزی،تایلند، قطر و عربستان با داوری و رای به اجرای تلاوت قاریان این مسابقات در سه بخش تجوید، فصاحت و ترنم ، پنج نفر قاری برتر را انتخاب خواهند كرد.
جایزه نفر نخست مسابقات امسال در بخش قرائت مردان و زنان یك شمش طلا به ارزش 70 هزار رینگیت (حدود 16 هزار و 300 دلار) و 40 هزار رینگیت (حدود 9 هزار و 300 دلار) وجه نقد است.
شهید منا 'محسن حاجی حسنی كارگر' قاری بود كه توانست در سال 1394 با كسب 91.75 امتیاز پس از 9 سال رتبه نخست قرائت را به خود اختصاص دهد.
حامد علیزاده دیگر قاری مشهدی نیز سال گذشته رتبه اول این مسابقات را به خود اختصاص داد.
شصتمین مسابقات بین المللی قرآن مالزی دوشنبه شب هفته جاری آغاز به كار كرد و تا روز جمعه (17 تا 21 اردیبهشت) به كار خود ادامه خواهد داد.
آساق**241**1599