اهواز - ايرنا -معاون توسعه امور ورزش اداره كل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ورزش بانوان خوزستان در ارزيابي عملكرد كشوري سال 96، عنوان دوم را به خود اختصاص داد.

ابراهيم نصيري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بخش بانوان اداره كل ورزش و جوانان خوزستان سال 95 در رده شانزدهم قرار گرفت اما در ارزيابي عملكرد سال 96 به رتبه دوم دوم صعود كرد.
وي، توسعه ورزش بانوان را پشتوانه اي براي ورزش خوزستان در بعد همگاني و قهرماني دانست و گفت: بخش بانوان اداره كل ورزش و جوانان خوزستان پس از كسب آيتم هاي مختلف در ارزيابي عملكرد كشوري كه از سوي وزارت ورزش و جوانان به عمل آمد به اين مقام دست يافت.
وي با اشاره به اينكه ايجاد فرصت برابر براي حضور در عرصه هاي ورزشي بين بانوان و مردان از اولويت هاي اين اداره كل است افزود: تلاش مي كنيم در ميزان امكانات و سطح برخورداري از فضاها و فرصت هاي ورزشي بين بانوان و آقايان توازن ايجاد كنيم.
نصيري گفت:توسعه ورزش حرفه اي و قهرماني، نيازمند توسعه ورزش همگاني است كه در بخش بانوان نيز بايد بر افزايش كمي و كيفي آنها در زمينه ورزش همگاني تمركز بيشتري از طرف هيات هاي ورزشي صورت گيرد.
به گزارش ايرنا در ارزيابي عملكرد كشوري بخش بانوان ادارات كل ورزش و جوانان سراسر كشور، استان آذربايجان ‌غربي رتبه نخست را به دست آورد و استان گلستان به مقام سوم رسيد. مواردي از جمله برگزاري همايش هاي مختلف و فعاليت در بخش فرهنگي - ورزشي، حضور در مسابقات كشوري و بين المللي، برگزاري مسابقات استاني و كلاس ‌هاي آموزشي و جذب اعتبار در بخش بانوان در اين ارزيابي ملاك كار بوده است.
9879/ 6037