تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

یاسوج- ایرنا- معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست كشور گفت: اصول و ملاحظات زیست محیطی توسط مردم و برخی از دستگاه های اجرایی در ایران چندان رعایت نمی شود و رفع این مشكل نیز مستلزم فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است.

به گزارش ایرنا، حمید ظهرابی روز یكشنبه در آیین تكریم و معارفه مدیران كل پیشین و جدید اداره كل حفاظت محیط زیست كهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تهدیدهای زیست محیطی كنونی در كشور از قبیل تخریب جنگل ها و مراتع، بیابان زایی، آلودگی آب، فرسایش خاك، ریزگردها و خشك شدن تالاب ها نتیجه بی تدبیری افراد در بهره برداری از طبیعت است.
وی افزود: بهره برداری اصولی از طبیعت و محیط زیست عاملی مهم برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و توسعه اقتصادی در كشور است.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست كشور بیان كرد: تلاش هر چه بیشتر برای احیای عرصه های زیست محیطی تخریب شده در ایران ضروری بوده و نیازمند مشاركت همه جانبه بخش های مختلف است.
ظهرابی عنوان كرد: یكی از سیاست ها و اولویت های مهم كاری سازمان حفاظت محیط زیست كشور برای صیانت بهتر از عرصه های زیست محیطی ایران توسعه روزافزون میزان مشاركت مردم است.
وی مشكل كم آبی و بروز پدیده خشكسالی در كشور را یادآور شد و ابراز داشت: آب باید در آن دسته از صنایع مصرف شود كه علاوه بر ایجاد ارزش افزوده كمترین هدر رفت را نیز داشته باشد.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست كشور گفت: برنامه های مهمی توسط این سازمان برای احیای تالاب های خشك شده ایران در حال اجراست.
ظهرابی اظهار داشت: كهگیلویه و بویراحمد به لحاظ عرصه های زیست محیطی، طبیعت و منابع طبیعی جزو استان های باارزش كشور است.
وی افزود: وجود 2 هزار گونه گیاهی شناسایی شده در كوه دنا از نمونه های بارز غنی بودن عرصه های زیست محیطی كهگیلویه و بویراحمد است.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست كشور بیان كرد: ظرفیت چشمگیر طبیعت گردی یا گردشگری طبیعت كهگیلویه و بویراحمد باید بیش از پیش معرفی و تقویت شود زیرا می تواند كمك بسزایی به توسعه اقتصادی این استان كند.
ظهرابی عنوان كرد: مدیریت پسماند در كهگیلویه و بویراحمد جدی گرفته شود و از جمله راهكارهای مهم در این راستا نیز تفكیك زباله از مبدأ و توجه بیشتر به مقوله بازیافت در استان است.
وی ابراز داشت: معیشت و رفاه محیط بانان كهگیلویه و بویراحمد و وضعیت امكانات و تجهیزات محیط بانی در این استان ارتقا داده شود.
ظهرابی گفت: با توجه به اینكه صیانت از عرصه های زیست محیطی در كهگیلویه و بویراحمد ممكن است گاهی اوقات با منافع برخی افراد و گروه ها ناسازگار باشد باید مسئولان و كاركنان اداره كل حفاظت محیط زیست استان نیز بیش از پیش قانون مدار باشند.
«محسن جعفری نژاد بسطامی» در این آیین به عنوان مدیركل جدید حفاظت محیط زیست كهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات «سید اسدالله هاشمی» مدیركل پیشین تجلیل شد.
7535/6110