تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

كابل - ایرنا - انفجاری مهیب ساعت 15 و20 دقیقه امروز(دوشنبه) شهر كابل پایتخت افغانستان را لرزاند.

به گزارش ایرنا، این انفجار در منطقه «نهم» نزدیكی «مكرویان سوم» واقع در شرق شهر كابل رخ داد و هنوز از تعداد آسیب دیدگان خبری مخابره نشده است.
پس از انفجار صدای تیراندازی از محل شنیده شد و بدنبال آن صدای آژیر آمبولانس ها در خیابان های «وزیرمحمد اكبرخان» كه مسیر دسترسی به بیمارستان اورژانس كابل است به گوش می رسد كه هم اكنون نیز ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، این انفجار در منطقه «نهم» كابل نزدیك «مكرویان سوم» واقع در شرق شهر رخ داد و مقامات دولتی دلیل آن را انفجار یك بمب مغناطیسی چسبیده به یك سازه فلزی در پارك فردوسی این محل اعلام كردند.
به گفته «وحید مجروح» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان این انفجار كشته ای نداشته و تنها یك دختر جوان زخمی شده است و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است.
شاهدان درمحل پس از این انفجار صدای تیراندازی نیز شنیده اند، اما مقامات پلیس به این موضوع اشاره ای نكرده اند و برخی شهروندان می گویند این صداها ناشی از تلاش نیروهای دولتی برای ممانعت از تجمع مردم به خاطر وقوع انفجاری احتمالی دیگر بوده است.
به طور متداول بعد از هر انفجار ، آمبولانس های متعددی به محل وقوع آن اعزام می شوند كه خوشبختانه امروز همه آمبولانس های اعزامی به جزیكی خالی به ایستگاه هایشان بازگشتند.
اكنون وضعیت تردد شهروندان در این محل به حالت عادی بازگشته است.
آساق*291*1104**1337