اهواز - ايرنا - يك متخصص طب سنتي به مبتلايان سردردهاي مكرر و ميگرن راهكارها و توصيه هايي را ارايه داد.

دكتر فاطمه اميني دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت: سردرد در طب سنتي سودا نام دارد كه تقسيم بندي آن با طب مدرن فرق دارد اما شباهت هايي نيز با هم دارند.
وي افزود: در طب سنتي ميگرن به چندين نوع از جمله ميگرن سرد، گرم، تر، خشك و با مشاركت معده يا رحم يا به دليل حالات روحي و رواني تقسيم مي شود.
اميني ادامه داد: طب سنتي براي هر يك از اين سردردها بر اساس مزاج و يا سن فرد يك نوع درمان متفاوت ارايه مي كند چون در طب مدرن بيماري را درمان مي كنيم اما در طب سنتي بيمار درمان مي شود يعني درمان هر فرد با فرد ديگر فرق مي كند.
اين متخصص طب سنتي اظهارداشت: سردردهاي گرم يعني اينكه فرد به دليل قرار گرفتن در معرض آفتاب و يا مصرف يك نوع ماده غذايي گرم به سردرد مبتلا مي شود.
وي در خصوص سردردهايي كه به دليل مشكلات معده ايجاد مي شوند گفت: اين نوع سردردها با مصرف موادي مانند پياز يا سير و يا در اثر پرخوري شدت مي گيرند.
اميني اضافه كرد: سردرد به دليل مشكلات روحي و يا رحمي نيز از ديگر سردردهاي شايع است كه سردرد به دليل مشكلات رحمي در هنگام عادت ماهيانه ايجاد مي شود.
وي در خصوص درمان ميگرن به روش طب سنتي گفت: ابتدا بايد سلامتي حفظ شود يعني راه هاي پيشگيري اجرا شود كه در اين مورد مواردي از جمله هوا، مواد غذايي، خواب ، ورزش و دفع مواد زايد از بدن لحاظ مي شود.
اميني ادامه داد: پس بايد بهداشت فردي رعايت و عوامل ايجاد كننده ميگرن حذف شود.
اين متخصص طب سنتي افزود:درمان ميگرن در طب سنتي بسته به نوع سردرد و بيمار، با تجويز مواد غذايي خاص، مصرف دارو شامل گياهي، حيواني مانند روغن كوهان شتر يا شتر مرغ و مواد معدني مانند نمك و اعمال دستي از جمله حجامت، زالو درماني و ماساژ انجام مي شود.
وي اضافه كرد: طب سوزني جزو طب مكمل حساب مي شود و در صورت نياز براي درمان ميگرن استفاده مي شود.
اميني با بيان اينكه در طب سنتي، اصل نخست حفظ سلامتي و پيشگيري است گفت:طب سنتي يك تخصص در پزشكي است و مردم نبايد به مراكز غير معتبر مراجعه كنند.
3004/ 6037