تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

مشهد- ايرنا- سرپرست سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر شهرداري نيشابور گفت: اين سازمان با 194 دستگاه اتوبوس، ميدل باس و ميني بوس روزانه 60 هزار مسافر را جا به جا مي كند اما ميانگين عمر ناوگان به 12 سال مي رسد در حالي كه ميانگين 10 سال سن فرسودگي اتوبوس درون شهري است.

اسماعيل قندهاري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از سال 1389 تاكنون اتوبوس جديدي از سوي دولت به شهرداري نيشابور تحويل نشده است. با توجه به قيمت روز هر دستگاه اتوبوس كه هم اينك حدود پنج ميليارد ريال است نوسازي و جايگزيني اتوبوس براي شهرداري و بخش خصوصي به امري دشوار تبديل شده است.
وي در ادامه به ادغام سازمانهاي تاكسيراني و اتوبوسراني بر اساس ابلاغيه وزارت كشور اشاره و بيان كرد: كنترل عملكرد تاكسيهاي تلفني سطح شهرعملاً به دليل وجود دو گانگي موجود بين شهرداري و اتحاديه اتومبيلهاي كرايه زير نظر اداره صنعت، معدن و تجارت بوده و نظارت بر اين حوزه را به شدت كاهش داده است.
سرپرست سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر شهرداري نيشابور ادامه داد: اين سازمان جهت ساماندهي فعاليتهاي اين حوزه در سال 1396 نسبت به اجراي پروژه اي مشتمل بر مميزي تاكسيهاي تلفني و تهيه شيوه نامه استاندارد برگرفته از قوانين حمل و نقل كشور براي نظارت حمل و نقل درون شهري اقدام نمود.
وي گفت: اين فرايند پس از شناسايي ناوگان فعال در اين حوزه و بر اساس شيوه نامه جامع كه شامل ويژگيهاي دفاتر، خودروها، رانندگان و پارامترهاي مختلف مي باشد به تصويب شوراي اسلامي شهر و فرمانداري نيشابور نيز رسيده است.
قندهاري افزود: صدور مجوز صنفي آژانسها و نظارت بر عملكرد صنفي آنها بر عهده اداره صنعت، معدن و تجارت و زيرمجموعه بوده اما همه فرآيندهاي حمل و نقلي شامل صدور مجوز بهره برداري آژانس، مجوزهاياي خودرو و رانندگان در اختيار شهرداري است.
وي ادامه داد: هزار و 268 دستگاه تاكسي شامل 483 دستگاه پرايد، 347 دستگاه پژو ، 125 دستگاه پژو روآ، 32 دستگاه پيكان، 273 دستگاه سمند و هفت دستگاه ون روزانه در نيشابور 80 هزار مسافر را جا به جا مي كنند.
مركز شهرستان 450 هزار نفري نيشابور در فاصله 127 كيلومتري غرب مشهد واقع است.
9869/1858