تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

اراك - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مركزی گفت: ساعاتی پیش در پی مذاكره با كارگران و قول مساعد برای پیگیری مطالبات قانونی، آنان مسیر راه آهن شمال - جنوب را گشودند.

قتح الله حقیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط كنونی و دغدغه های موجود، كارگران مطالباتی دارند و تاكید می كنند كه چرخ كار و تولید در این واحد صنعتی باید به گردش درآید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مركزی افزود: پیگیری های مدیریت ارشد استان و سایر مسئولان و مكاتبات و جلسات انجام شده با سازمان خصوصی سازی و دیگر ارگان های مرتبط برای تعیین تكلیف وضعیت هپكو ادامه دارد.
حقیقی تصریح كرد: كارگران هپكو خواستار بازگشت رونق تولید به این واحد صنعتی هستند و مراتب حمایت مدیران استان به آنان ابلاغ شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مركزی تصریح كرد: پیگیری مشكلات خانواده هپكو در چارچوب قانون و در فضایی منطقی و به دور از هرگونه بهانه برای معاندان و دشمنان نظام و انقلاب دنبال می شود.
واحد تولیدی صنعتی هپكو، به عنوان قطب تولید ماشین آلات راهسازی در منطقه خاورمیانه مطرح بود اما در سال های اخیر با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می كند.
به گزارش ایرنا، جمعی از كارگران شركت هپكو یكشنبه هفته جاری(23 اردیبهشت) با اجتماع مقابل در اصلی واحد تولیدی خواستار بازنگری در بهبود شیوه مدیریت و پرداخت معوقات خود شدند و از مسئولان درخواست كردند تا برای ساماندهی وضعیت شركت صنعتی هپكو چاره اندیشی كنند.
آنان همچنین در ادامه اعتراض به عملكرد ضعیف سهامدار اصلی، ركود شركت و پرداخت معوقات روز دوشنبه نیز راه آهن سراسری شمال - جنوب را مسدود كردند.
شركت هپكو اراك در راستای اصل 44 قانون اساسی در اردیبهشت سال 1386 به بخش خصوصی واگذار شد كه در سال های اخیر با معضلات كارگری همراه بوده است.
دامنه اعتراضات كارگران هپكو در شهریور سال 96 به اوج خود رسید كه با حضور وزیر تعاون ، كار و رفاه اجتماعی مدیریت شد.
واحد تولیدی صنعتی هپكو، به عنوان قطب تولید ماشین آلات راهسازی در منطقه خاورمیانه مطرح بود اما در سال های اخیر با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می كند.
شركت هپكو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هكتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راهسازی تاسیس و از سال 1354 با همكاری شركتهای اینترناش، پوكلین، ساكائی، دایناپاك، و لوكومو از كشورهای آمریكا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند شروع به فعالیت كرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی در دستور كار قرار گرفت و با همكاری شركت لیبهر آلمان طرح توسعه هپكو با مجموعه ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی3000 دستگاه در سال 1363 آغاز شد.
6013/3075/1772