شوش - ايرنا -رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي خوزستان گفت: امسال 50 ميليارد ريال براي تكميل طرح توسعه حرم حضرت دانيال (ع) در شوش هزينه مي شود.

اميد حاجتي عصر چهارشنبه در حاشيه بازديد از روند اجراي اين طرح در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه طرح توسعه حرم حضرت دانيال نبي(ع) تاكنون 70 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است افزود: با تخصيص اين اعتبار پيش بيني مي شود اين طرح تا پايان امسال تكميل و به بهره برداري برسد.
وي افزود:از ابتداي اجراي اين طرح تاكنون براي احداث شبستان هاي حرم مطهر 40 ميليارد ريال هزينه شده است.
حاجتي اظهار داشت: نواقصي در اجراي طرح توسعه حرم دانيال مشاهده شد كه به پيمانكار تذكر داده شده تا نسبت به رفع نواقص اقدام كند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي خوزستان همچنين در خصوص بخش تاريخي اين بنا كه مرمت آن نيمه كاره رها شده بيان داشت:در نشستي با هماهنگي فرماندار و اداره ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري شوش اعتباري به مرمت بناهاي تاريخي نيمه كاره اختصاص خواهد يافت تا مشكلات موجود در بخش تاريخي بنا برطرف شود.
معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان نوسازي مدارس كشور، مدير كل نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس خوزستان امام جمعه و فرماندار شوش حضور داشتند.
طرح توسعه حرم حضرت دانيال نبي(ع) در مساحتي كمتر از چهار هزار مترمربع در 2 طبقه از نيمه دوم سال 1393 آغاز شد.
حرم مطهرحضرت دانيال نبي(ع) مربوط به دوران تاريخي پس از اسلام است و اثر تاريخي آن در 24 شهريور 1310 با شماره ثبت 51 به عنوان يكي از آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.
حضرت دانيال نبي(ع)، از پيامبران الهي در قرن هفتم قبل از ميلاد است كه نسل وي به حضرت داوود (ع) مي رسد.
6068/7280