تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

زاهدان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی این استان در درگیری با سوداگران مرگ موفق به كشف 2 تن و 757 كیلوگرم موادمخدر و دستگیری هشت قاچاقچی حرفه ای و سابقه دار شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد طاهری روز یكشنبه در این باره اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان های مهرستان و ایرانشهر در سلسله عملیات های مبارزه با قاچاقچیان مسلح با پشتیبانی فنی پلیس مبارزه با موادمخدر استان یك باند بزرگ كه با استفاده از خودروهای كوهستانی قصد جابه جایی مواد افیونی در منطقه را داشتند، شناسایی كردند.
وی افزود: پس از چندین هفته رصد مسیرهای تردد اعضای این باند، یگان های عملیاتی پلیس با شناسایی خودروهای قاچاقچیان در یك درگیری مسلحانه موفق به دستگیری پنج نفر از سوداگران مرگ، توقیف سه دستگاه خودرو پژو 405 و كشف یك تن و 993 كیلوگرم موادمخدر از نوع تریاك به همراه 2 قبضه سلاح كلاش و 2 قبضه سلاح شكاری شدند.
وی با اشاره به یك عملیات موفق پلیسی دیگر، گفت: در پی كسب خبری مبنی بر فعالیت یك باند قاچاق موادمخدر و انتقال مواد افیونی توسط اعضای این باند در هامون و ارسال به سایر استان های كشور، تیمی از ماموران انتظامی این شهرستان و زابل با همكاری پلیس مبارزه با موادمخدر استان خراسان رضوی پیگیری موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: ماموران پس از انجام اقدامات شبانه روزی و كنترل افراد مظنون در این رابطه موفق شدند محل دپوی موادمخدر را در منزلی در شهرستان هامون شناسایی و با هماهنگی قضایی از محل مورد نظر 518 كیلوگرم هروئین، 154 كیلوگرم تریاك و 92 كیلوگرم شیره تریاك را كشف كنند.
طاهری با اشاره به دستگیری سه قاچاقچی در این عملیات تصریح كرد: ماموران در این عملیات علاوه بر موادمخدر، یك دستگاه خودرو تویوتا و 2 قبضه سلاح كلاش به همراه مقادیر قابل توجهی مهمات را كشف كردند.
وی خاطرنشان كرد: یكی از ماموریت های مهم پلیس مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه است و برخورد نیروی انتظامی در این رابطه محكم، قاطع و مستمر خواهد بود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان پیشروترین استان در جهان از لحاظ مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.
این استان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 كیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت كشور) به مركزیت زاهدان افزون بر 1100 كیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاكستان دارد.
شهرستانهای مهرستان و ایرانشهر در جنوب و هامون و زابل در شمال زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان قرار دارند.
3042**6081