يزد- ايرنا- مديركل پست استان يزد گفت: اتفاق بزرگي در تغيير ساختار اصلاح وضعيت حاكم بر پست كشور در ابتداي آغاز فعاليت دولت تدبير و اميد افتاد و آن تدوين اساسنامه جديد شركت پست به‌عنوان شركت ملي بود.

به گزارش ايرنا 'مسعود دهقان' روز سه شنبه در آيين توديع و معارفه روساي پيشين و جديد اداره پست اردكان با اشاره به شرايط نامساعد پست كشور در ابتداي آغاز كار دولت تدبير و اميد افزود: با تدوين اساسنامه جديد، شرايط مطلوبي بر شركت پست كشور بعنوان يك شركت ملي حاكم شده است.
وي با اشاره به فعاليت اپراتورهاي جديد در اين حوزه تصريح كرد: نقش پست در حوزه خدمات حاكميتي بسيار پررنگ‌تر شده و علاوه بر سرويس‌هاي پايه پستي، خدمات بين‌المللي نيز به ارائه خدمت اين نهاد اضافه شده كه فعاليت دو اپراتور خدمت‌رسان در اين حوزه نيز به‌زودي آغاز خواهد شد.
دهقان از ماموريت جديد اين سازمان در طرح ‌هاي بزرگي مثل طرح ملي جي نف و سيماك خبر داد و خاطرنشان كرد: نشست هاي تخصصي با شهرداري‌ها در زمينه اجرايي شدن طرح جي نف در دست انجام است و با اجراي آن تمامي اطلاعات مكاني بر پايه كليد مشترك كد پستي ثبت و ضبط خواهد شد و استانداردسازي آدرس‌ها نيز از اين طريق امكان‌پذير مي‌شود.
اين مسئول افزود: طرح سيماك (سامانه يكپارچه مديريت املاك كشور) نيز با سيستم پست كشور در دست اجرا قرارگرفته است كه اين سازمان درزمينه مديريت بهينه امور املاك و نيز تسهيل دسترسي به اطلاعات آن خدمات موثري ارائه خواهد نمود.
دهقان خدمات خريد اينترنتي را پرترافيك‌ترين خدمات در پست خواند و در پايان ورود برندهاي بزرگ در خدمات فروش اينترنتي را ازجمله اتفاقات مهم براي رونق خدمات پستي در آينده‌اي نه‌چندان دور ذكر كرد.
فرماندار اردكان نيز در اين نشست، جايگاه پست در جامعه مدرن امروزي را با توجه به پيشرفت فن‌آوري بسيار بااهميت توصيف كرد و با اشاره به وسعت شهرستان اردكان افزود: خدمات ارائه‌شده در اداره پست شهرستان مطلوب ارزيابي مي‌شود، اما با توجه به وسعت و پراكندگي جمعيت شهرستان در سطح گسترده نياز به خدمات و توجه ويژه‌اي از سوي مركز استان دارد.
هادي مقيمي با تقدير از زحمات محمدرضا ابومحمدي به لزوم 'اخلاق‌مداري' مديران اشاره و تصريح كرد: مديراني كه در حوزه ادبيات و هنر دستي داشته باشند در اجراي بهتر وظايف نيز تأثيرگذارتر خواهند بود.
در اين آيين از زحمات چندساله محمدرضا ابومحمدي تقدير و علي‌اكبر راجي به‌عنوان رئيس جديد اداره پست شهرستان اردكان معرفي شد.
مركز شهرستان 98 هزار نفري اردكان در 60 كيلومتري شمال شهر يزد قرار دارد.
7544/ 6197