سنندج - ایرنا - سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: 95 نفر از زنان كارآفرین و سرپرست خانوار سنندجی از جمعه این هفته هشتم خرداد، صاحب بازار دائمی هفتگی برای عرضه محصولات تولیدی خود می شوند.

عبدالسلام سپهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بازار در محل پاركینگ طبقاتی عبدالعلی سنندجی و در 95 غرفه برای زنان كارآفرین و سرپرست خانوار ایجاد شده است.
وی با بیان اینكه در این بازار 95 نفر از زنان كارآفرین و همچنین نیازمند و سرپرست خانوار مشغول بكار می شوند، افزود: این افراد از طریق كمیته امداد و بهزیستی و همچنین سازمان های مردم نهاد كه در راستای توانمندسازی بانوان فعالیت می كنند، به شهرداری معرفی شده اند.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج هدف از راه اندازی این بازار را توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و همچنین فراهم كردن مكانی مناسب برای ارائه توانمندی ها و تولیدهای زنان كارآفرین اعلام كرد.
سپهر تاكید كرد: بانوان صاحب غرفه می توانند تمام تولیدات خانگی خود همچون محصولات غذایی، ترشیجات، پوشاك، تزئینات، زیور آلات و گل و گیاه را در این بازار به معرض فروش بگذارند.
وی با بیان اینكه این بازار هر جمعه از ساعت 10 صبح تا 10 شب دایر است، یادآور شد: در صورت افزایش تعداد بانوان برای حضور در این بازار تمهیدات لازم توسط شهرداری برای ایجاد مكانی دیگر اندیشیده خواهد شد.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: این مكان جمعه بازار خاتون نامگذاری شده و مدیریت آن به یكی از انجمن های مردم نهاد فعال در حوزه توانمندسازی زنان واگذار شده است.
سپهر ابراز امیدواری كرد شهروندان با استقبال از این جمعه بازار و حمایت از بانوان سرپرست خانواده با خرید محصولات و تولیدات انها، زمینه شكوفایی توانمندی های این قشر را فراهم كنند.
اولین جمعه بازار ویژه بانوان كارآفرین و سرپرست خانوار سنندج روز جمعه هشتم خرداد در پاركینگ طبقاتی عبدالعلی سنندجی واقع در خیابان فردوسی تقاطع شهیدان نمكی بر پا می شود.
7348/9102