تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

اهواز-ايرنا- يك نوجوان ايذه‌اي چهار سال است كه با ايثار، همكلاسي معلول خود را روي دستانش، به مدرسه مي‌برد تا دوستش از نعمت تحصيل محروم نشود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در تك تك دقايق دوستي علي و ابراهيم، شوقي موج مي‌زند كه باعث شده است چهار سال مداوم، دستان علي براي ابراهيم پا شوند و او را به مدرسه برسانند تا روزنه‌هاي اميد در دل ابراهيم بسته نشوند.
ابراهيم موسوي دانش آموز پايه دهم هنرستان تكنيك روز ايذه است كه از چهار سال پيش تاكنون به دليل بيماري نرمي استخوان قدرت راه رفتن خود را از دست داده است و از آن زمان تا كنون، علي بويري دوستش او را روي دستان خود گرفته و مسير خانه تا مدرسه را طي مي‌كند تا دوستش از نعمت تحصيل محروم نماند.
علي بويري، نوجوان فداكار ايذه‌اي در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: من زماني كه متوجه شدم دوستم با اين مشكل روبرو است، تصميم گرفتم به وي كمك كنم تا ابراهيم هم مثل بقيه بچه ها بتواند درس بخواند.
وي افزود: هر روز به خانه ابراهيم آمده و وي را آماده رفتن به مدرسه مي‌كنيم، سپس او را برداشته و مقداري از مسير را پياده طي ميكنم تا يك وسيله نقليه ما را به مقصد برساند.
علي بويري تأكيد كرد: هر زماني كه ابراهيم به لوازم التحرير و لباس نياز داشته باشد، وي را به بازار ميبرم تا وسايل مو.رد نياز را بخرد .
حسين بختياري مدير هنرستان تكنيك روز ايذه گفت: زماني كه متوجه شدم ابراهيم با چه مشكلي روبرو است و با توجه به اينكه ايذه، هنرستان ويژه هنرآموز استثنايي ندارد با رايزني هاي انجام شده و با مسئوليت خودم ، وي را در اين هنرستان ثبت‌نام كرديم.
وي افزود: رابطه دوستي علي و ابراهيم و ايثاري كه علي براي ابراهيم انجام مي‌دهد، به يك الگو براي تمام دانش‌آموزان ما تبديل شده است، اين روزها كمتر كسي جاضر مي شودكاري كه علي مي كند را انجام دهد.
بختياري گفت: نكته جالب اين ماجرا، بي خبر بودن خانواده علي از اين كار فرزندشان بود، علي با مناعت طبع خود، حاضر نبود راجع به كار خير خود حتي با پدر و مادرش صحبت كند و اين راز را سر به مهر نگه داشته بود، والدين وي در سال تحصيلي جاري از طريق دبيران مدرسه متوجه كار علي شدند و فرزندشان را مورد تحسين قرار دادند.
ابراهيم موسوي،‌ دانش آموزي كه از بيماري نرمي استخوان رنج مي‌برد در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اگر علي نبود، احتمالا من تا كنون از تحصيل باز مانده بودم، اما كاري كه علي به عنوان يك دوست و برادر براي من انجام داده، مرا به آينده اميدوار كرده است.
وي افزود: پدر و مادر من در روستاي كارتا زندگي مي‌كنند و من در خانه مادر بزرگم در ايذه ساكن هستم تا بتوانم درس بخوانم، از مسئولين درخواست ميكنم كه به وضعيت من رسيدگي كنند تا بتوانم مانند هم سن و سالانم زندگي كنم.
ابراهيم موسوي گفت: خواهر و برادر من نيز با همين بيماري درگير هستند كه وضعيت خواهرم از من بهتر است اما وضعيت برادرم به مراتب از من نيز بدتر است و فقط برادرم تحت پوشش بهزيستي قرار دارد.
راشيتيسم يا نرمي استخوان يك بيماري مربوط به رشد استخوان‌ها است كه در نوزادان و كودكان ديده مي‌شود. در اين بيماري استخوانهاي كودكان به دليل كمبود ويتامين دي ، نرم باقي مي مانند، اين بيماري موجب خميدگي و رشد ناقص استخوان‌ها و افزايش ريسك شكستن آن‌ها مي‌شود. علت اصلي بيماري راشيتيسم كمبود ويتامين دي است، ولي كمبود كلسيم نيز در آن نقش دارد. راشيتيسم بيش‌تر در كودكان دچار سوءتغذيه شايع است؛ ولي در بزرگسالان نيز ديده مي‌شود.
شهرستان ايذه با حدود 220 هزار نفر جمعيت در شرق استان خوزستان قرار دارد، فاصله اين شهرستان تا اهواز 183 كيلومتر فاصله دارد.
9434/6002