تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

سبزوار- ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: نخستین الكتروموتور ایمن (safe) كشور با قدرت 630 و 900 كیلووات به سفارش وزارت جهاد كشاورزی در شركت ماشین های الكتریكی 'جمكو' شهرستان جوین تولید شد.

به گزارش ایرنا علی امیدبخش، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سبزوار افزود: این الكتروموتور به منظور استفاده در اجرای طرح آبرسانی به استان سیستان و بلوچستان سفارش داده شده كه مراحل ساخت و آزمایش آن با موفقیت به پایان رسیده است.
وی اظهار داشت: الكتروموتور ایمن، كه در آن میزان گازهای قابل اشتعال از حد استاندارد بالاتر نرفته و خطر انفجار ندارد، پیش از این از كشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه وارد می شد كه با تولید 40 درصد ارزانتر آن در شركت جمكو، كشور از واردات آن بی نیاز شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار افزود: در سال 94 نیز نخستین الكتروموتور ضدانفجار كشور، با قدرت 1200 كیلووات، در شركت ماشین های الكتریكی جمكوی جوین تولید شده بود.
مدیرعامل شركت ماشین های الكتریكی جمكوی جوین نیز گفت: الكتروموتور ایمن برای صنایع مختلفی همانند فولاد، مس، سیمان، آب و فاضلاب كاربرد دارد و از آن برای پمپاژ نیز استفاده می شود.
محمد رستمی با اشاره به ساخت نخستین الكتروموتورهای ضدانفجار و ایمن كشور در شركت جمكو، افزود: زمینه صدور الكتروموتورهای تولیدی این شركت به كشور تركمنستان نیز فراهم شده است.
شركت ماشین های الكتریكی جوین (جمكو) به عنوان یكی از بزرگترین تولید كنندگان الكتروموتور در ایران، در حاشیه جاده سبزوار - اسفراین، در 25 كیلومتری شهر نقاب، مركز شهرستان جوین و 45 كیلومتری سبزوار واقع است.
ظرفیت تولید سالانه شركت جمكو 1200 مگاوات معادل 12 هزار و 680 دستگاه انواع الكتروموتور و ژنراتور است.
نقاب مركز شهرستان 54 هزار نفری جوین در 310 كیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/5132