تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

تهران - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید كه بدنبال ركورد 13 قهرمانی در فوتبال اروپاست، گفت: سومین قهرمانی متوالی در فوتبال اروپا دستاورد زیبایی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شاگردان زین الدین زیدان امشب (شنبه) در شهر «كی یف» و در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر لیورپول به میدان می روند.
لیورپول از سال 2007 تاكنون به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه نیافته است. این تیم آخرین بار در سال 2005 قهرمان اروپا شد و تاكنون پنج دوره فاتح این مسابقات شده است.
رسانه های اسپانیا با توجه به تجربه قابل توجه رئال، این دیدار را بازی یك طرفه می دانند. سرخیو راموس، مارسلو، لوكا مودریچ و كریستیانو رونالدو همگی تجربه قهرمانی های متوالی را در فوتبال اروپا در كارنامه خود دارند.
این در حالی است كه تاكنون هیچ یك از بازیكنان لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی نكرده اند. یورگن كلوپ در سال 2013 در سمت سرمربیگری بروسیا دورتموند به این مرحله راه یافت، اما با شكست مقابل بایرن مونیخ نتوانست فاتح این رقابتها شود.
زیدان گفت: این فینال دیگری است و شانس برنده شدن ما مانند حریف است. برتری در این بازی 50 -50 است.
رئال در فینال رقابتهای سال گذشته با نتیجه چهار بر یك یوونتوس را مغلوب كرد و با موفقیت از قهرمانی خود دفاع كرد.
رئال با پیروزی مقابل شاگردان یورگن كلوپ در كی یف اولین تیمی خواهد بود كه از سال 1976 تاكنون سه سال متوالی قهرمان این مسابقات می شود.
راموس كاپیتان رئال كه بدنبال چهارمین جام قهرمانی خوداست، گفت: تیم ما اشتیاق خود را برای حفظ بزرگترین عنوان فوتبال اروپا از دست نداده است.
وی گفت: هیچ گونه بی انگیزگی نداریم. ما عطش قهرمانی داریم. این واقعیت كه می توانیم تاریخ ساز شویم یك امتیاز منحصر به فرد است.
راموس گفت: باید به گونه ای بازی كنیم كه گویی اولین فینال لیگ قهرمانان ماست. حضور در فینال عالی است و باید از این بازی لذت ببریم.
ورزشی**1584**1597