كرج - ايرنا- معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت ماه مبارك رمضان 120 محفل انس با قرآن كريم دانش آموزي با رويكرد ترويج فرهنگ قرآني در اين استان برگزار شد.

مسعود مهران نيا روز دو شنبه در گفت و گو با ايرنا هدف از اجراي اين برنامه معنوي را تشويق و ترغيب دانش آموزان به سمت فرهنگ قرآني، ايجاد انس با قرآن و توسعه مفاهيم قرآن در بين دانش آموزان در ماه مهماني خدا عنوان كرد.
وي با اشاره به اينكه اين محافل قرآني با مشاركت دانش آموزان نخبه قرآني استان در نمازخانه هاي مدارس و مساجد نزديك مدارس شهري و روستايي البرز اجرايي شده است، افزود: در اين محفل نوراني دانش آموزان به روخواني و جزء خواني قرآن كريم با همراهي برخي از والدين خود پرداختند.
وي بيان داشت: در برخي از محافل قرآني دانش آموزان البرز ، قاريان برجسته بين المللي كشور، معلمان و مردم ولايتمدار استان نيز شركت مي كنند.
وي اجراي اين برنامه معنوي و زيبا را براي دانش آموزان در ماه مهماني خدا بسيار با اهميت و ارزشمند دانستند و ياد آور شدند: در اين برنامه سعي بر آن است تا از ظرفيت دانش آموزان و فرهنگيان فعال در حوزه قرآن براي جزء خواني و آموزه هايي از كتاب آسماني مسلمانان بهره گرفت.
وي تصريح كرد: اين برنامه قرآني با حضور دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي به صورت متمركز در 120 محفل پس از اقامه نماز ظهر در نمازخانه مدارس و در مساجد نزديك به مدارس اجرا شد.
وي اضافه كرد: در برخي از مدارس استان البرز محافل انس با قرآن تا پايان ماه مبارك رمضان همچنان ادامه دارد.
وي گفت: در سي و ششمين دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز البرز نيز 50 هزار دانش آموز و معلم اين استان شركت كردند.
مهران نيا ادامه داد: اين دوره از مسابقات در دو مرحله مسابقات آوايي و پژوهشي كه شامل قرائت تحقيق،قرائت ترتيل،حفظ عمومي،حفظ ويژه، اذان و مداحي ،احكام، تفسير، نهج البلاغه، صحيفه سجاديه و انشاء نماز در بين دانش آموزان و معلمان اجرا شد.
وي يادآورشد: مرحله استاني سي و ششمين دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز به مدت ده روز در كانون فرهنگي تربيتي استاني شهيد فهميده كرج برگزار شد كه در آن 2 هزار نفر به رقابت پرداختند و نفرات اول هر رشته به مرحله كشوري اين دوره از مسابقات راه يافتند.
وي يادآور شد: دانش آموزان البرزي در سال گذشته موفق به كسب 8 رتبه كشوري در مسابقات قرآن ، عترت و نماز شدند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819/