گرگان - ایرنا- فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری 2 متهم و كشف نزدیك به 10 میلیارد ریال زمین خواری در شهرستان كردكوی واقع درغرب استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از انتظامی گلستان سردار علی اكبر جاویدان روز دوشنبه یكی از ماموریت های اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی را برخورد با پدیده زمین خواری عنوان كرد و افزود: در این پیوند افزون بر 5 هزار مترمربع از اراضی تصرف شده در كردكوی كشف شد.
وی با بیان اینكه پدیده زمین خواری از طریق تغییرغیرقانونی كاربری و تصرف اراضی ملی به یكی از معضلات اجتماعی تبدیل شده است، گفت: عوامل متعدد حقوقی، اقتصادی، اجتماعی و كشاورزی در این مشكل دخیل هستند.
به گفته وی؛ در پی گزارش رسیده و شكایت نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی مبنی بر تصرف اراضی ملی و ارائه مدارك و مستندات مالكیت و نقشه هوایی، شناسایی و دستگیری متصرفان در كردكوی به صورت ویژه در دستور كار قرار گرفت.
سردار جاویدان اظهار كرد: طی هماهنگی با مراجع قضائی و اداره منابع طبیعی، ماموران به محل مورد نظر مراجعه و در بررسی ها مشخص شد متهمان هیچ‌گونه سند و مدركی دال بر مالكیت زمین های مورد نظر نداشته و تخلف آنان محرز شد.
وی افزود: متهمان به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
به گزارش ایرنا در گلستان 70 درصد زمین ها را عرصه های مرتعی و جنگلی تشكیل می دهد و این مساله بروز پدیده زمین خواری را افزایش داده و كشف تصرف های غیرمجاز اراضی در نقاط مختلف استان نشان دهنده این مساله است.
حوزه منابع طبیعی گلستان شامل یك میلیون و 397 هزار هكتار اراضی ملی، 452 هزار هكتار جنگل، 862 هزار هكتار مرتع، 26 هكتار بیابان، 20 هزار هكتار اراضی ساحلی و 62 هزار هكتار موات است.
1648