اراك - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان مركزي گفت: تكيه بر ظرفيت هاي داخلي و خوداتكايي فكري و عملي محور پيشبرد راهبردهاي اقتصاد مقاومتي است و تمامي جامعه بايد در تحقق اين مهم بكوشند.

به گزارش ايرنا، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي در نشست تفسير قرآن در اراك، افزود: حل مشكلات اقتصادي در گرو بهره برداري و استفاده از ظرفيت هاي موجود صنعتي و كشاورزي است كه مي طلبد مسئولان نسبت به اين مسئله مهم توجه ويژه داشته باشند.
وي ادامه داد: مسئولان و مديران صنايع بايد با به روز رساني تجهيزات و عوامل توليد و افزايش نرخ بهره وري در راستاي توليد با كيفيت و رقابت پذير گام بردارند.
امام جمعه اراك اظهار داشت: توليد كنندگان بايد افق ديد خود را گسترش داده و با توليد هاي با كيفيت و رقابت پذير در صدد جذب بازارهاي جهاني گام بردارند.
آيت الله دري نجف آبادي در ادامه سخنان خود ماه رمضان را فرصتي مناسب براي دوري از گناه، احياي ارزش هاي اسلامي و نزديك شدن به معبود دانست و گفت: در اين ماه درهاي لطف و رحمت الهي به روي بندگان گشوده مي شود.
امام جمعه اراك اظهار داشت: در ماه مبارك رمضان بندگان مخلص خدا در فراخوان عمومي به ضيافت الهي فراخوانده مي شوند تا بر سر سفره رحمت الهي بنشينند و مومنان بايد از اين فرصت معنوي در راستاي تزكيه نفس و كسب تقواي الهي استفاده كنند.
وي اضافه كرد: ماه مبارك رمضان با بركات و نعمت هاي الهي ذخاير درون انسان را از خزانه موهبت و الطاف بيكران الهي غني مي سازد و راه ايمان و تقواي الهي را هموار مي كند.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي افزود: در اين ماه مبارك تمام يشرايط فراهم و همه موانع برطرف شده تا مومنان به خود پرداخته و خويش را اصلاح كنند.
وي گفت: دستگيري از مستمندان، دعا و عبادت از مهمترين مسائلي است كه بايد سرلوحه امور مومنان در ماه مبارك رمضان قرار گيرد.
نشست تفسير قرآن آيت الله دري نجف آبادي ويژه ماه مبارك رمضان با حضور مردم در مصلي بيت المقدس اراك برگزار مي شود.
6013/3017/