تهران -ايرنا - معاون امور زنان و خانواده رئيس‌جمهور گفت : يكي از محور هاي مهم كارآمدي نظام كه در اولويت برنامه هاي دولت قرار دارد ، تحقق عدالت در جامعه است و يكي از ابعاد اين عدالت ، توجه به عدالت بين زنان و مردان است.

به گزارش ايرنا ، معصومه ابتكار روز سه شنبه در جلسه شوراي اداري پاكدشت كه در سالن اجتماعات فرمانداري اين شهرستان برگزار شد اظهار كرد: حفظ عدالت بين زنان و مردان ، حراست از حقوق زنان و خانواده يكي از ابعاد مهم و تكليف اصلي دولت است و تمامي كارگزاران نظام بايد به آن توجه كنند.
وي افزود : شايد در حوزه زنان و خانواده يك نفر به عنوان معاون رئيس جمهور متولي آن باشد ولي در اصل تمامي دستگاه هاي اجرايي از جمله آموزش و پرورش ، آموزش عالي موظفند كه به اين امر توجه ويژه داشته باشند.
ابتكار تصريح كرد: تكاليفي در چارچوب سياست هاي كلي ابلاغي از سوي رهبر معظم انقلاب و نيز تكاليف قانوني قانون ششم توسعه به ويژه ماده 101 اين قانون وجود دارد كه در آن بر عدالت جنسيتي تأكيد شده است .
وي گفت : بر اساس اين قانون ، در حوزه آموزش و پرورش تمامي مديران وظيفه دارند كه برخورداري تمامي دختران و پسران از آموزش هاي ابتدايي را دنبال كنند و در اين بين بايد توجه داشت بر اساس تأكيد رهبر معظم انقلاب ، حتي كودكان اتباع نيز بايد از اين آموزش برخوردارشوند.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت : اين كه بر اساس گزارش هاي اعلام شده دختران ما به سمت چاقي پيش مي روند به دليل عدم كم تحركي در اين قشر از جامعه است و اين را بايد در عدم توجه به ورزش دوران ابتدايي دختران جويا شد.
وي با تأكيد بر عزم دولت در به كارگيري از بانوان در پست هاي مديريتي گفت: بر اساس بخشنامه دولت ، برنامه ريزي گونه اي باشد كه تا پايان اين دولت ، 30 درصد از پست هاي مديريتي اجرايي ، مياني و عالي در اختيار خانم ها قرار گيرد.
ابتكار با اشاره به ماده 102 برنامه ششم توسعه و سياست هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب در خصوص تحكيم بنيان خانواده گفت : امروز همه وظيفه دارند تا با اجراي برنامه هاي دولت و نظام ، تقويت مهارت هاي حقوقي ، آموزش هاي قبل از ازدواج و تقويت ارتباط بين اعضاي خانواده ، در تحكيم بنيان خانواده بكوشند.
وي افزود : طرح گفتگو ملي خانواده از جمله برنامه هايي است كه با همكاري سازمان هاي مردم نهاد ، احزاب و دانشگاهيان در حال پيگيري است تا زمينه شكوفا شدن خانواده فراهم شود.
تهرام/7254 /1539